پیام سپاهان
اجرایی نشدن طرح ترافیک در اصفهان تا اطلاع ثانوی
سه شنبه 6 خرداد 1399 - 14:44:19
پیام سپاهان - باشگاه خبرنگاران / رئیس پلیس راهور استان اصفهان گفت: تا اطلاع ثانوی طرح ترافیک در اصفهان اجرایی نمی‌شود.
محمدرضا محمدی، رئیس پلیس راهور استان اصفهان در خصوص اجرایی شدن طرح ترافیک در اصفهان، گفت: تا اطلاع ثانوی طرح ترافیک در اصفهان اجرایی نمی‌شود.
وی ادامه داد: زمان بازگشت طرح ترافیک اصفهان را ستاد ملی و استانی مبارزه با کرونا تصمیم گیری می‌کند، از همین رو تمامی دوربین‌های اعمال طرح زوج و فرد و ترافیک در اصفهان غیر فعال است.
رئیس پلیس راهور استان اصفهان در خصوص گشت سیار خودرو‌های مکانیزه در سطح شهر اصفهان، بیان کرد: در طرح گشت سیار، خودرو‌های مکانیزه در سطح شهر فعال هستند و به صورت هوشمند خودرو‌ها را اعمال قانون می‌کنند و در صورت تخلف همزمان پیامک به تلفن همراه مالک خودرو ارسال می‌شود و جریمه برای خاطی ثبت می‌شود.
محمدی در پاسخ به این سوال که آیا یک خودروی خاطی برای یک تخلف و در یک زمان مشخص چند بار امکان جریمه شدن دارد؟ گفت: در قانون راهنمایی و رانندگی برای بعضی از تخلفات پیش بینی شده است که برای یک تخلف چند جریمه اعمال شود، اما پلیس راهور در این خصوص مساعدت می‌کند و یک تخلف را ثبت می‌کند.
وی ادامه داد: در این فرض ممکن است خودروی متخلف به دو صورت دستی و مکانیزه برای یک تخلف و در یک زمان جریمه شود در این صورت فرد می‌تواند به واحد اجرائیات پلیس راهور واقع در ستاد راهور استان در شهرک آزمایش مراجعه کند تا موضوع پیگیری شود.
رئیس پلیس راهور استان اصفهان در مورد برخورد با خودرو‌های فاقد معاینه فنی، گفت: از امروز، همزمان با پایان ماه مبارک رمضان برخورد با خودرو‌های فاقد معاینه فنی در اصفهان اعمال می‌شود.
محمدی ادامه داد: معاینه فنی برای انجام تعویض پلاک الزامی است و خودرو‌هایی که چهار سال از سال ساخت آن‌ها گذشته است نیاز به معاینه فنی دارند، البته برای رفاه حال مردم خودرو‌های تولید شده از سال از 94 به پایین توسط دوربین‌ها جریمه می‌شود.
وی در پایان با اشاره به بازگشت به طرح تعویض پلاک در اصفهان، اضافه کرد: تعویض پلاک نیز به روال عادی بازگشته است؛ و زوج و فرد برای تعویض پلاک اجرا نمی‌شود شهروندان می‌توانند از ساعت هفت الی 14 با مراجعه به مراجع تعویض پلاک این خدمات را دریافت کنند.

http://www.sepahannews.ir/fa/News/144080/اجرایی-نشدن-طرح-ترافیک-در-اصفهان-تا-اطلاع-ثانوی
بستن   چاپ