پیام سپاهان
مدیر مرکز فناوری اطلاعات شهرداری کاشان:
نقشه هوایی کاشان بروز رسانی می‌شود
سه شنبه 6 خرداد 1399 - 14:43:15
پیام سپاهان - کاشان - مدیر مرکز آمار و فناوری اطلاعات شهرداری کاشان از بروز رسانی نقشه هوایی شهر کاشان با استفاده از تکنولوژی جدید خبر داد.

ابوالفضل رسولیان در گفتگو با خبرنگار مهر با اشاره به تشکیل یک کارگروه ویژه GIS در شهرداری کاشان اظهار داشت: در این کارگروه نیازهای لازم برای لایه‌های نقشه مورد نیاز در بخش‌های مختلف حوزه مدیریت شهری شناسایی و احصا شده است.
وی با بیان اینکه نقشه هوایی شهر کاشان با استفاده از تکنولوژی جدید به روز رسانی می‌شود، ابراز داشت: از مهر ماه سال گذشته فراخوان عمومی برای شناسایی شرکت‌های فعال در این زمینه اعلام شد که متأسفانه به دلیل شیوع کرونا این روند متوقف شد.
قابلیت استفاده از نقشه هوایی کاشان با دقت سانتی متری
مدیر مرکز آمار و فناوری اطلاعات شهرداری کاشان از بهره برداری این پروژه در سال جاری با استفاده از سه تکنولوژی پهبادهای تخصصی نقشه برداری، لیزر اسکن و تصویر سه بعدی خبر داد و تصریح کرد: تلفیق این سه تکنولوژی باعث می‌شود که نقشه هوایی کاشان با دقت سانتی متری قابلیت استفاده داشته باشد.
وی از قرار گیری این نقشه روی بستر وب GIS خبر داد و خاطرنشان کرد: در این صورت قالب سامانه مرجع نقشه در شهرستان، در قالب GIS سرور و ژئوپورتال برای استفاده یکپارچه همه دستگاه‌های اجرایی میسر ساخته و به عبارتی مقدمات راه اندازی SDI شهری را فراهم می‌سازد که این مهم زیرساختی برای اطلاعات مکانی با هدف اشتراک گذاری داده‌ها برای بهبود و تسهیل در روند تصمیم گیری های مدیریت شهری است.
انجام مقدمات و اقدامات لازم برای راه اندازی شهر هوشمند توسط شهرداری کاشان
رسولیان در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به اقدامات شهرداری کاشان در راه اندازی شهر هوشمند کاشان بیان داشت: شهر هوشمند، شهر سنسورهاست که با استفاده از آنها به عنوان ابزارهای سنجش پارامترهای فیزیکی محیط و پردازش اطلاعات به دست آمده از این حسگرها، زمینه را برای ارتقای کیفیت زندگی شهروندان فراهم می‌سازد.
وی متذکر شد: دوربینی‌های پایش تصویر یک نمونه از این سنسورها به حساب می‌آید و بر این مبنا پروژه راه اندازی پایش تصویری در حال حاضر توسط حوزه معاونت حمل و نقل و ترافیک شهرداری کاشان در حال پیگیری بوده و مرکز فناوری اطلاعات و ارتباطات نیز مشاوره‌های فنی لازم را در این خصوص ارائه می‌دهد.
انتشار نخستین نسخه نرم افزار کاربردی موبایلی شهرداری کاشان با عنوان «کاشان من» به زودی
مدیر مرکز آمار و فناوری اطلاعات شهرداری کاشان افزود: راه‎اندازی بستر ارتباطی قوی بین شهرداری و شهروندان با هدف دسترسی سریع شهروندان به خدمات با اجرای اینترنت شهری و ارائه بسته‌های ماهیانه اینترنت رایگان به شهروندان از جمله اقدامات شهرداری کاشان است که در راستای تحقق شهر هوشمند انجام شده است.
وی با اشاره به افزایش ضریب اعتماد شهروندان به شهرداری از طریق ایجاد سامانه‌های شفاف سازی و ارائه پروژه‌های شهرداری همراه با جزئیات در بستر نقشه پراکندگی پروژه‌ها در قالب سامانه دیدبان خدمت گفت: در آینده نزدیک نخستین نسخه نرم افزار کاربردی موبایلی شهرداری با عنوان کاشان من منتشر می‌شود تا شهروندان بتوانند بخشی از سرویس‌های مورد نیاز خود از شهرداری کاشان را از این طریق دریافت نمایند.

http://www.sepahannews.ir/fa/News/144076/نقشه-هوایی-کاشان-بروز-رسانی-می‌شود
بستن   چاپ