پیام سپاهان
بازی سازی که از مشکلات حق کپی ‌رایت می‌گوید
دوشنبه 5 خرداد 1399 - 17:56:06
پیام سپاهان - زومجی / Suda51 نویسنده و بازی‌ساز کهنه‌کار ژاپنی، مشکل اصلی خود در مسیر پورت بازی‌های بیشتر برای نینتندو سوییچ را مسائل مربوط‌به حقوق کپی‌رایت ناشران بازی معرفی می‌کند.
گویچی سودا (Goichi Suda) که بیشتر بین اهالی اینترنت با نام Suda51 شناخته می‌شود، بار دیگر در فستیوال MomoCon شرکت کرده و با توجه‌ به اینکه ویروس کرونا منجر به لغو رویداد حضوری آن در آتالانتا شده، توسعه‌دهندگان صنعت بازی، ازطریق ارتباط استریمینگ به سؤالات طرفداران پاسخ داده‌اند.
بسیاری از صحبت‌هایی که در خلال این گفت‌وگو مطرح شدند، حول محور احتمال عرضه‌ی پورت‌ بازی‌های مشهور و محبوب این بازی‌ساز، از جمله Killer7، Killer is Dead و Silver Case در پلتفرم نینتندو سوییچ جریان داشت.
به نظر می‌رسد که باوجود اینکه تیم توسعه‌دهندگان Suda51، سازندگان اصلی این آثار محسوب می‌شوند، بدون اجازه ناشران، امکان عرضه پورت این بازی‌ها در پلتفرم سوییچ وجود نخواهد داشت.
گویچی سودا در خلال صحبت‌های خود به مترجم می‌گوید:
Killer7 به کپکام بستگی دارد. به همین ترتیب حق نشر Killer is Dead بین ما و کادوکاوا گیمز (Kadokawa Games) تقسیم شده که این موضوع به‌معنی لزوم کسب تأیید آن‌ها برای انتشار بازی روی نینتندو سوییچ است.
بااین‌حال، محصول سال 1999 این تیم، یعنی Silver Case در این بین از بالاترین احتمال برای عرضه روی نینتندو سوییچ برخوردار است. این بازی اولین‌بار روی پلی‌ استیشن 1 منتشر شد و بعدها یک ریمستر HD روی پلتفرم پی سی دریافت کرد. بعد از آن‌ هم شاهد انتشار آن روی پلی‌ استیشن 4 بودیم. براساس صحبت‌های توسعه‌دهندگان، حتی بحث انتشار این بازی روی نینتندو سوییچ نیز مطرح شده است.
Suda51 در ادامه صحبت‌های خود در این رویداد دیجیتالی، در خصوص احتمال ساخت نسخه بازسازی شده (ریمیک) بازی ماجراجویانه Flower, Sun, and Rain اظهاراتی را مطرح می‌کند. بازی Flower, Sun, and Rain اولین‌بار در سال 2001 روی کنسول پلی‌ استیشن 2 منتشر شد تا اینکه هفت سال بعد، پورت Nintendo DS این بازی نیز عرضه شد. البته محبوبیت این بازی هیچوقت در حد Killer 7 که در سال 2005 روی PS2 و GameCube منتشر شد، نبوده است.
همان‌طور قبلاً هم تأیید شده بود، بازی No More Heroes 3 از شرکت Grasshopper Manufacture نیز برای عرضه در تاریخ نامشخصی از سال جاری برنامه‌ریزی شده است. No More Heroes 3 که اولین‌بار در سال 2019 معرفی شد، یک بازی جدید در سبک هک اند اسلش است که قرار است برای نینتندو سوییچ عرضه شود.

http://www.sepahannews.ir/fa/News/143946/بازی-سازی-که-از-مشکلات-حق-کپی-‌رایت-می‌گوید
بستن   چاپ