پیام سپاهان
سیل 20 درصد از مزارع گندم و جو شهرضا را تخریب کرد
يکشنبه 4 خرداد 1399 - 16:38:15
پیام سپاهان - فارس / مدیر جهاد کشاورزی شهرضا گفت: با توجه به بارش شدید باران و جاری شدن سیلاب خسارت عمده‌ای به بخش کشاورزی از جمله قنوات، باغات، مزارع گندم و جو و دام شهرستان شهرضا وارد شد.
رضا باقری، مدیر جهاد کشاورزی شهرضا با اشاره به خسارات وارده سیلاب به بخش کشاورزی شهرستان، اظهار کرد: با توجه به بارش شدید باران و جاری شدن سیلاب خسارات عمده‌ای به بخش کشاورزی از جمله قنوات، باغات، مزارع گندم و جو و دام شهرستان شهرضا وارد شد که کارشناسان این مدیریت در حال بررسی و برآورد خسارت هستند.
مدیر جهاد کشاورزی شهرضا با بیان این‌که بر اساس برآورد اولیه کارشناسان خسارت ناشی از سیل به تعداد 16 رشته قنات شهرستان شهرضا بالغ بر 4 هزار و 960 میلیون ریال بوده است، افزود: سیلاب خسارت‌های زیادی به باغ‌های منظریه، جاده فاضلاب، صحرای آب باریکی وارد کرد، که بر اثر بارندگی تعداد زیادی از دیوارهای قدیمی و دیوارکشی‌های غیرمجاز باغات در حریم رودخانه تخریب شد.
وی با اشاره به بازدید کارشناسان تولیدات گیاهی مدیریت جهاد کشاورزی شهرضا از کلزاهای منطقه و وضعیت تغذیه و خسارات ناشی از تگرگ به این محصول، گفت: با توجه به بارش شدید تگرگ در هفته‌های گذشته در شهرستان شهرضا حدود هفت هکتار از مزارع کلزا، حدود 30 هکتار از مزارع گندم و جو که معادل حدود 20 درصد مزارع گندم و جو می‌شود، دچار خسارت شد.

پیام سپاهان

پیام سپاهان



http://www.sepahannews.ir/fa/News/143754/سیل-20-درصد-از-مزارع-گندم-و-جو-شهرضا-را-تخریب-کرد
بستن   چاپ