پیام سپاهان
بیش از 10 هزار شکایت مرتبط با اینترنت
شنبه 3 خرداد 1399 - 23:25:29
پیام سپاهان - باشگاه خبرنگاران / بیش از نیمی از شکایت‌های ثبت شده در یک ماه گذشته در سامانه 195مربوط به اینترنت است.
سامانه ثبت و پاسخگویی به شکایات 195 به‌منظور افزایش رضایت کاربران و رسیدگی به شکایت‌های مردمی در حوزه‌های مختلف ارتباطات و فناوری اطلاعات شامل تلفن ثابت، اینترنت، تلفن همراه، خدمات پستی، تشعشعات و دفاتر پیشخوان راه‌اندازی شده است. کاربران سرویس‌های ارتباطی، فناوری اطلاعات و پستی می‌توانند با مراجعه به سایت https://195.cra.ir یا تماس با تلفن گویای 195 شکایت‌های خود را از سرویس‌های مختلف حوزه ICT ثبت و پیگیری کنند.
کاربران در مراجعه به سامانه ثبت و پاسخگویی به شکایات مبتنی‌بر مکان‌نمای جغرافیایی، ابتدا باید محل شکایت خود را در منوی جست‌وجو انتخاب و روی نقشه به‌صورت دقیق مشخص کنند و در مرحله بعدی اطلاعات شکایت شامل سرویس، نام اپراتور، نوع و موضوع شکایت را وارد کرده و با انتخاب دکمه مرحله بعد وارد منوی اطلاعات تماس شوند.
در این مرحله پس از ورود اطلاعات تماس و متن شکایت، گزینه ثبت را انتخاب کنند. پس از ثبت شکایت کاربر، کد رهگیری شکایت روی صفحه نمایش داده شده و همزمان به شماره تلفن همراه درج‌شده در اطلاعات تماس ارسال می‌شود.
کاربران می‌توانند با مراجعه مجدد به این سامانه و انتخاب گزینه پیگیری شکایت و وارد کردن کد پیگیری از وضعیت رسیدگی به شکایت خود مطلع شوند. همچنین مشترکان در این سامانه می‌توانند شکایت‌های سایر مشترکان در حوزه‌های مختلف ICT را مشاهده کنند و یا درصورت مستندات شامل تصویر، صوت آن را ضمیمه کنند.
در یک سال جاری، تعداد 37 هزار و 381 شکایت در سامانه 195 رگولاتوری ثبت شده که 28 هزار و 258 شکایت خاتمه یافته است.

پیام سپاهان


از این تعداد شکایت، 21 هزار و 184 عدد در یک ماه گذشته به ثبت رسیده که 13 هزار و 572 شکایت خاتمه یافته است.

پیام سپاهان


همچنین آمار آخرین شکایات ثبت‌شده در این سامانه در یک ماه گذشته، به تفکیک هر حوزه به‌صورت زیر است:

پیام سپاهان



http://www.sepahannews.ir/fa/News/143742/بیش-از-10-هزار-شکایت-مرتبط-با-اینترنت
بستن   چاپ