پیام سپاهان
مدیر کل مدیریت بحران استانداری اصفهان خبر داد:
مقابله با آفت ملخ در 3500 هکتار از اراضی کشاورزی اصفهان
جمعه 2 خرداد 1399 - 17:36:10
پیام سپاهان - اصفهان-مدیرکل مدیریت بحران استانداری اصفهان گفت: اقدامات پیشگیرانه جهت مقابله با آفت ملخ در سه هزار و 500 هکتار از اراضی کشاورزی استان اصفهان در حال انجام است.

منصور شیشه فروش در گفت و گو با خبرنگار با اشاره به سطح مقابله با آفات عرصه‌های کشاورزی در استان اصفهان اظهار داشت: آفت ملخ در استان اصفهان از نوع ملخ‌های مهاجر نیست؛ تاکنون اقدامات پیشگیرانه در بالغ بر ده هزار هکتار از اراضی کشاورزی در استان اصفهان در مقابله با آفت ملخ انجام شده است.
وی با اشاره به عملیات ردیابی آفت ملخ در شهرستان‌های تیران و کرون، شهرضا، لنجان، برخوار و فریدونشهر تصریح کرد: مقابله با آفت ملخ، در سه هزار و 500 هکتار از اراضی کشاورزی در حال انجام است.
مدیرکل مدیریت بحران استانداری اصفهان اشاره‌ای هم به عملیات سم پاشی و طعمه گذاری جهت مقابله با ملخ در روستاهای «ورپشت» شهرستان تیران و کرون و روستای «جاجا » داشت و افزود: با اقدامات پیشگیرانه جهت مقابله با آفت ملخ‌های بومی از جمله ملخ شکم بادمجانی که قدرت پرواز محدودی دارد در حال انجام است که خسارات زیادی برجا نگذارد.
مقابله با سن غلات در اراضی کشاورزی اصفهان
وی به سطح مبارزه با سن غلات در استان اصفهان هم اشاره کرد و گفت: تا پایان اردیبهشت ماه، در 34 هزار و 950 هکتار از اراضی کشاورزی استان اصفهان نسبت به مقابله با سن غلات اقداماتی انجام شده است.
شیشه فروش افزود: 18 هزار و 540 هکتار از اراضی زیر سطح کشت گندم استان اصفهان نسبت به سن مادر و یک هزار و 272 هکتار نسبت به سن پوره آفت زدایی شده است.
وی بیان داشت: اقداماتی در 15 هزار و 21 هکتار از اراضی زیر سطح کشت جو در مقابله با سن مادر و 117 هکتار از این اراضی در جهت مقابله با پوره انجام شده است.

http://www.sepahannews.ir/fa/News/143389/مقابله-با-آفت-ملخ-در-3500-هکتار-از-اراضی-کشاورزی-اصفهان
بستن   چاپ