پیام سپاهان
آیت‌الله مظاهری میزان زکات فطره را اعلام کرد
پنجشنبه 1 خرداد 1399 - 14:28:53
پیام سپاهان - ایرنا / آیت‌الله حسین مظاهری از مراجع تقلید میزان زکات فطره و کفاره روزه را اعلام کرد.
پایگاه اطلاع‌رسانی آیت الله مظاهری روز پنجشنبه در اطلاعیه‌ای به نقل از این مرجع تقلید در خصوص میزان زکات فطریه و کفاره افطار عمدی و غیرعمدی روزه اعلام کرد: میزان زکات فطره مکلّفینی که فقیر نیستند، برای خودشان و اشخاص تحت تکفّل، به‌ازای هر نفر، به طور تقریبی سه کیلوگرم گندم یا جو یا خرما یا برنج و مانند آن است که باید به مستحق بدهند و چنانچه پول یکی از اینها را هم بر اساس قیمت رایج محل زندگی خود بپردازند کافی است.
در ادامه اطلاعیه آمده است: زکات فطره کسانی که در شب عید فطر مهمان هستند یا افرادی نظیر کارگران، کارمندان و سربازان که در محل کارشان غذای روزانه به آنها داده می‌شود، بر عهده خودشان است.
در بخش دیگر این اطلاعیه با آرزوی قبولی عبادت‌های مؤمنین در ماه مبارک رمضان، آمده است: کسی که نماز عید فطر می‌خواند، مستحب است زکات فطره را پیش از نماز عید بدهد و چنانچه نماز عید نمی‌خواند، می‌تواند ادای فطریه را تا ظهر عید به تأخیر اندازد.
آیت الله مظاهری افزود: کفّاره افطار غیر عمدی روزه، به ازای هر روزه، حدود 750 گرم طعام نظیر گندم یا پول آن است و کفّاره عمدی افطار روزه، به‌ازای هر روزه، 60 برابر آن است.
وی تصریح کرد: خرید سایر نیازمندی‌های متعارف فقرا، اعم از خوراکی و غیر خوراکی، با مبالغ زکات فطره یا با مبالغ کفّاره و تحویل به آنان جایز است و نیز انتقال مبالغ زکات فطره یا کفّاره به حساب آنان مانعی ندارد و لازم نیست عین پول به آنها پرداخت شود.

http://www.sepahannews.ir/fa/News/143296/آیت‌الله-مظاهری-میزان-زکات-فطره-را-اعلام-کرد
بستن   چاپ