پیام سپاهان
مدیرعامل شرکت مخابرات ایران خبر داد:
اختصاص بیش از 500 هزار پورت پرسرعت VDSL و FTTH به اصفهان
پنجشنبه 1 خرداد 1399 - 08:48:09
پیام سپاهان - ایسنا/اصفهان مدیرعامل شرکت مخابرات ایران از تخصیص بیش از 500 هزار پورت پرسرعت VDSL و FTTH به منطقه اصفهان در سال جاری خبر داد و گفت: در سال 1398 و برای نخستین بار درآمد دیتا شرکت مخابرات ایران از تلفن ثابت پیشی گرفت.

سید مجید صدری شامگاه گذشته (چهارشنبه- 31 اردیبهشت ماه) در لایو اینستاگرامی خود با منطقه اصفهان، اظهار کرد: با توجه به بیانات و تاکید مقام معظم رهبری و همچنین دستور وزیر ارتباطات مبنی بر استفاده از تولید داخل، شرکت مخابرات ایران در تامین برخی زیرساخت ها از جمله تولید مودم و ارائه خدمات بهتر به مشتریان خود از پتانسیل شرکت های داخلی بهره می برد.
وی با اشاره به اینکه طی پروژه ای جدید در مخابرات ایران قرار است در سال جاری 5 میلیون پورت پرسرعت VDSL و FTTH را در اختیار مشتریان خود قرار دهیم، تاکید کرد: بیش از 500 هزار از این پورت ها، متعلق به مخابرات منطقه اصفهان است که فعالان استان باید آن را در اختیار مردم اصفهان قرار دهند.
مدیرعامل شرکت مخابرات ایران در خصوص وضعیت درآمدهای این شرکت، گفت: در سال 98 و برای نخستین بار درآمد دیتا شرکت مخابرات ایران از تلفن ثابت پیشی گرفت و امیدواریم این روند تداوم یابد، این درحالیست که پیش از این حجم بالای درآمد شرکت مخابرات از محل تلفن ثابت تامین می شد.
در 200 نقطه استان اصفهان پهنای باند ایجاد کرده ایم
به گزارش ایسنا، مدیر مخابرات منطقه اصفهان نیز در این لایو با بیان اینکه اصفهان با جمعیتی بالای 5 میلیون نفر یکی از استان های استراتژیک و در شاهراه کشور قرار دارد، اظهار کرد: اصفهان از لحاظ ارتباطی 2 میلیون و 382 هزار تلفن ثابت با ضریب نفوذ 45 درصد و از نظر خانوار با ضریب نفوذ 116 درصد دارد.
مهدی حیدری زاده با بیان اینکه در بخش سیار نیز 6500 هزار تلفن اعتباری و دایمی در استان اصفهان فعال است، افزود: 650 هزار پورت ای دی اس ال و 2400 پورت وی دی اس ال در استان فعال است، همچنین 24 هزار پورت FTTH و 11 هزار پورت تجاری را در استان اصفهان واگذار کرده ایم.
وی با اشاره به اینکه سیاست شرکت مخابرات ایران توسعه واگذاری پورت وی دی اس ال است، تاکید کرد: با توجه به اینکه قرار است امسال 500 هزار پورت پرسرعت VDSL وFTTH به اصفهان تعلق گیرد، منطقه اصفهان آمادگی لازم را برای این کار دارد.
مدیر مخابرات منطقه اصفهان با بیان اینکه مخابرات منطقه اصفهان 9 میلیون و 580 هزار مشتری دارد، بنابراین باید مشتری مدار باشیم، تصریح کرد: در استان اصفهان مصرف روزانه دیتای ثابت 527 ترابایت و 723 ترابایت دیتای همراه داریم که این میزان مصرف طی دو سال گذشته در استان سه برابر افزایش یافته است.
وی به شیوع کرونا در کشور اشاره کرد و افزود: مصرف روزانه استان 80 گیگابیت پرسکند است که برای تامین پهنای باند مورد نیاز خود جهت توسعه ارتباطات و تحقق دولت الکترونیک از تمام زیرساخت های استان بهره برده ایم.
حیدری زاده یادآور شد: با شیوع کرونا و جهت تامین 100 گیگابیت اینترنت در هفته پایانی اسفند ماه گذشته، در 200 نقطه استان اصفهان پهنای باند ایجاد کردیم تا افراد بدون مشکل در خانه بمانند و بتوانند از ارتباطات خوب و پرسرعت جهت آموزش های مجازی و دولت الکترونیک بهره مند شوند.
انتهای پیام

http://www.sepahannews.ir/fa/News/142574/اختصاص-بیش-از-500-هزار-پورت-پرسرعت-VDSL-و-FTTH-به-اصفهان
بستن   چاپ