پیام سپاهان
سرپرست معاونت گردشگری و سرمایه گذاری میراث فرهنگی اصفهان:
رویداد و سفر جمعی در شهرستانهای سفید استان اصفهان برگزار نمی شود
پنجشنبه 1 خرداد 1399 - 07:44:52
پیام سپاهان - اصفهان- سرپرست معاونت گردشگری و سرمایه گذاری میراث فرهنگی اصفهان گفت: در شهرستانهای سفید استان اصفهان در ایام عید فطر رویداد و سفرجمعی انجام نمی شود.

حیدر صادقی در گفت و گو با خبرنگار مهر با اشاره به اینکه برآوردها حاکی از عدم سفر انبوه به استان اصفهان در ایام تعطیلات عید فطراست، اظهار داشت: با مصوبه ستاد استانی مقابله با کرونا و دستورالعمل‌های ابلاغ شده وزارت میراث فرهنگی تمام تأسیسات گردشگری و مراکز تاریخی در استان اصفهان بازگشایی شده است و با رعایت پروتکل‌های تعریف شده در هر بخش امکان بازدید فراهم است.
وی افزود: سفرهای پیش رو در قالب تورهای گردشگری و با نظارت دقیق دستورالعمل‌های بهداشتی انجام می‌شود و از هرگونه سفر به صورت انفرادی و غیر برنامه ریزی شده اجتناب خواهد شد.
توجیه فعالان صنعت گردشگری نسبت به دستورالعمل‌های ابلاغی
سرپرست معاونت گردشگری و سرمایه گذاری میراث فرهنگی اصفهان با تاکید بر توجیه فعالان صنعت گردشگری نسبت به دستورالعمل‌های ابلاغ شده، تصریح کرد: با رعایت پروتکل‌های بهداشتی جامعه مهمان و میزبان به خطر نخواهند افتاد و در آینده نزدیک با طراحی پکیج‌های جدید متناسب با دوران کرونا برای رونق صنعت گردشگری استان اصفهان تمهیداتی اندیشیده شده است.
وی بیان داشت: در ایام عید فطر، برنامه‌ها و رویدادهایی برای شهرستان‌های سفید در نظر گرفته نشده است و ساماندهی سفر در دستور کار قرار گرفته است.
بازتعریف مقاصد جدید گردشگری و متناسب با ظرفیت جوامع محلی در دوران کرونا
صادقی با اشاره به اینکه مقاصد جدید گردشگری و متناسب با ظرفیت جوامع محلی در دوران کرونا بازتعریف می‌شود، گفت: در حال حاضر از تجمع افراد بدون رعایت دستورالعمل‌های بهداشتی ممانعت به عمل آمده و رویدادهای گردشگری برگزار نمی‌شود.
وی برآورد خسارت به صنعت گردشگری استان اصفهان ناشی از شیوع کرونا را در ماه‌های فروردین و اسفند بالغ بر 400 میلیارد تومان دانست و افزود: صنعت گردشگری بخش‌های مختلف را در بر می‌گیرد و برآورد همه جانبه خسارت به این صنعت به مطالعات و بررسی‌های دقیق‌تری نیاز است.
برگزاری نمایشگاه صنایع دستی و گردشگری
سرپرست معاونت گردشگری و سرمایه گذاری میراث فرهنگی اصفهان، به طرح‌های پیشنهادی برای برگزاری نمایشگاه صنایع دستی و گردشگری هم اشاره‌ای کرد و گفت: اگرچه با شیوع کرونا، رویدادهای صنعت گردشگری در مقیاس جهانی به تعطیلی کشانده شده اما پیش طرح‌هایی برای برگزاری نمایشگاه صنایع دستی و گردشگری که با شرایط کرونا هماهنگ است به مراجع ذی صلاح ارسال شده است که در صورت تأیید اقدامات لازم مبذول می‌شود.

http://www.sepahannews.ir/fa/News/142567/رویداد-و-سفر-جمعی-در-شهرستانهای-سفید-استان-اصفهان-برگزار-نمی-شود
بستن   چاپ