پیام سپاهان
نشست برنامه فرهنگی سیپای تالاب بین المللی گاو خونی اجرایی می شود
چهارشنبه 31 ارديبهشت 1399 - 15:31:12
پیام سپاهان - در آستانه روز جهانی تنوع زیستی، نشست مشترک مدیرکل حفاظت محیط زیست استان اصفهان با نمایندگان نهادهای دولتی، جامعه محلی و تشکل های زیست محیطی بومی با حضور شهردار و بخش دار ورزنه در محل شهرداری ورزنه برگزار شد.

به گزارش«پارما»از اداره آموزش و مشارکت های مردمی حفاظت محیط زیست اصفهان، در این نشست شهردار ورزنه ضمنن برشمردن بخشی از معضلات موجود در راستای مشارکت فرهنگی باعنایت به توانمندی های بومی و جغرافیایی موجود، خواستار توجه بیشتر مسئولان استانی به این شهر شد.
در ادامه‌ ایرج حشمتی، مدیرکل حفاظت محیط زیست استان با اشاره به لزوم مشارکت تمام ذینفعان و دست اندر کاران و بهره گیری از توانمندی های بومی، فرهنگی و سنتی در اجرایی ساختن این طرح، به تشریح ابعاد مختلف مناقشات موجود در حوضه تالاب بین المللی گاوخونی پرداخت .
تبادل نظر نمایندگان نهاد های دولتی در بخش نخست این نشست و تشریح مقتضیات بومی و تعیین اولویت مکانی برای آغاز اقدام در بخش دوم ، از دیگر رویدادهای این نشست بود.
بخش پایانی این رویداد را بازدید دکتر حشمتی ،شهردار، بخشد ورزنه و جمعی دیگر از جوامع محلی و همکاران سازمانی از تالاب بین المللی گاوخونی و روستاهای هدف برنامه سیپا تشکیل داد.
گفتنی است، طرح سیپا به صورت ملی توسط دفتر حفاظت از تالاب های ایران و با همکاری صندوق جهانی محیط زیست( GEF)و برنامه توسعه ملل متحد ( UNDP) برای ده تالاب ایران از جمله تالاب گاوخونی در حال اجرا است.
این طرح بر چهار محور ارتباطات، آموزش، مشارکت و آگاهی افزایی استوار است و استان اصفهان در زمره نخستین استان هایی است که کتاب برنامه مدون این طرح را در دست اجر دارد.

http://www.sepahannews.ir/fa/News/142449/نشست-برنامه-فرهنگی-سیپای-تالاب-بین-المللی-گاو-خونی-اجرایی-می-شود
بستن   چاپ