پیام سپاهان
بیش از 10 هزار نفر در استان بوشهر برای بیمه بیکاری ثبت نام کردند
چهارشنبه 31 ارديبهشت 1399 - 15:25:53
وزارت رفاه
پیام سپاهان - مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان بوشهر گفت: تاکنون 10 هزار و 726 نفر از متقاضیان بیمه بیکاری ناشی از مشکلات اقتصادی کرونا در این استان در سامانه مربوطه ثبت نام کردند.

به گزارش روابط عمومی اداره کل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان بوشهر، حمیدرضا پناه گفت: باتوجه به شیوع بیماری کرونا در کشور و ایجاد مشکل برای برخی از واحدهای تولیدی استان و بیکار شدن غیر ارادی کارگران، بر اساس دستورالعمل مشترک معاونت روابط کار وزارت کار و سازمان تامین اجتماعی، این کارگران بیمه بیکاری دریافت می‌کنند.
وی بیان کرد: برای برقراری مقرری بیمه بیکاری نیاز به مراجعه حضوری کارگران به ادارات کار و کاریابی ها نیست و این کارگران با مراجعه و ثبت نام در سایت Bimebikari.mcls.gov.ir می‌توانند برای دریافت بیمه بیکاری اقدام کنند.
پناه اضافه کرد: از شمار افراد ثبت نام شده تاکنون 9هزار و 521 نفر از سوی سامانه تاییدیه گرفتند که از این جمعیت 3هزار و 835 نفر در بخش صنعت، 70 نفر در بخش کشاورزی، چهارهزار و 994 نفر در بخش خدمات و 622 نفر اظهار نشدند.
وی ادامه داد: بیشترین آمار با سه هزار و 49 نفر مربوط به بوشهر، هزار و 805 نفر کنگان، هزار و 175 نفر عسلویه و هزار و 43 نفر در برازجان ثبت نام شده‌اند.
مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان بوشهر گفت: طبق شیوه نامه، 10 گروه فعالیت و زیر بخش‌های اقتصادی به عنوان فعالیت‌هایی که متاثر از ویروس کرونا بوده‌اند و به صورت غیر مترقبه کسب و کار آنها دچار آسیب شده تعیین که کارگران آن می‌توانند برای مدت سه ماه (از اسفند پارسال تا اردیبهشت امسال) از مزایای بیمه بیکاری بهره‌مند شوند.
وی افزود: همچنین سایر بنگاه‌هایی که جزو 10 گروه شغلی یاد شده نیستند اما به دلیل اثرات ناشی از این ویروس ناچار به کاهش فعالیت و تعدیل نیروی کار خود شده‌اند در کمیته‌های 2 نفره مورد بررسی قرار می گیرند.
پناه یادآورشد: مقرری بیمه بیکاری فقط به افرادی که مشمول قانون کار، تامین اجتماعی و بیمه بیکاری هستند تعلق می‌گیرد و سایر بیمه شدگان از جمله بیمه‌های خاص، مشاغل آزاد، خویش فرمایی، بیمه کارگران ساختمانی، قالیبافان، رانندگان حمل و نقل شهری و مواردی که از مشمول قانون ذکر شده مستثنی شده‌اند شامل نمی‌شود.

http://www.sepahannews.ir/fa/News/142267/بیش-از-10-هزار-نفر-در-استان-بوشهر-برای-بیمه-بیکاری-ثبت-نام-کردند
بستن   چاپ