پیام سپاهان
استاندار اصفهان:
تهدید کرونا فرصت فکر کردن به نظام آموزش الکترونیک را فراهم کرد
جمعه 22 فروردين 1399 - 14:59:49
پیام سپاهان - اصفهان - استاندار اصفهان گفت: بسیاری از فرصت‌ها از دل تحریم‌ها بیرون می‌آید و تهدید کرونا در واقع فرصت فکر کردن به نظام آموزش الکترونیک را فراهم کرده است.

عباس رضایی روز جمعه در یکصد و سی و نهمین جلسه شورای آموزش و پرورش استان در استانداری افزود: امروز فرصت خوبی برای بهره‌گیری از ظرفیت آموزش الکترونیک فراهم شد و معلمان در قالب این فضا مساله تعلیم و تربیت را دنبال می‌کنند و اجازه ندادند آموزش تعطیل شود که باید از زحمات آنها قدردانی کرد.
وی با بیان اینکه باید زیست همراه با کرونا را تمرین کنیم، تصریح کرد: یکی از ابعاد مهم در این زیست جایگاه آموزش و پرورش است که لازم است تمهیدات ویژه‌ای در این خصوص اندیشیده شود.
رییس شورای آموزش و پرورش استان اصفهان تصریح کردد: طراحی زیر ساخت‌ها و فضای مناسب دائمی و مناسب به منظور افزایش تاب‌آوری در بحران‌هایی مثل کرو نا یا آلودگی هوا از طریق فضای مجازی می‌تواند زمینه حذف تعطیلی آموزش در چنین شرایطی را فراهم کند.
استاندار اصفهان اظهارداشت: از سوی دیگر با توجه به مشکلات آموزش و پرورش در حوزه تامین نیروی انسانی، ظرفیت آموزش الکترونیک و فضای مجازی فرصتی است تا از این طریق تلاش کنیم کیفیت نظام آموزشی را ارتقا دهیم.
وی تصریح کرد: همچنین طراحی شیوه‌ها و الگوهایی به منظور انتقال برخی امور تربیتی مانند فعالیت دارالقران‌ها و کانونهای فرهنگی تربیتی در این فضا از دیگر اقداماتی است که می‌تواند فرصت تربیت و پرورش در کنار آموزش را فراهم کند.
رضایی به ضرورت تولید محتوای مناسب با این فضا اشاره و اضافه کرد: به طور قطع آموزش در فضای مجازی الزامات و محتوای ویژه خود را نیاز دارد و می‌توان با تولید چنین محتواهایی برای فضای مجازی و آموزش الکترونیک، زمینه تقویت دروس در کنار آموزش حضوری را نیز فراهم کرد.
وی تاکید کرد: علاوه بر این، امروز نیازمند آن هستیم که معلمان ما متناسب با نظام آموزش الکترونیک آموزشهای لازم را ببینند و بر همین اساس حرکت به این سمت در قالب دوره‌های کوتاه مدت و ضمن خدمت لازم است.
استاندار اصفهان گفت: همچنین لازم است اولیا در این زمینه آگاهی لازم را پیدا کنند زیرا در مقاطع مختلف به ویژه مقطع ابتدایی این همراهی و فعال شدن یک ضرورت است.
رضایی با اشاره به شرایط مختلف استان‌ها، گفت: لازم است ستاد ملی مبارزه با کرونا اختیارات مناسب به استان‌ها در خصوص ادامه فعالیت های آموزشی و پرورشی تفویض کند تا بر اساس این شرایط بومی تصمیم‌گیری صورت گیرد.
استان اصفهان افزون بر 900 هزار دانش آموز دارد.
رییس مرکز روابط عمومی و اطلاع رسانی وزارت بهداشت اعلام کرد: تاکنون 68 هزار و 192 نفر در کشور به طور قطعی به ویروس کرونا مبتلا شده و با فوت 122 نفر در 24 ساعت گذشته، تعداد کل جان باختگان کرونا در کشور به 4232 نفر رسید.
کیانوش جهانپور امروز درباره آخرین آمار ابتلای قطعی به ویروس کرونا در کشور و موارد فوت ناشی از آن بیان کرد: از دیروز تا امروز 22 فروردین 1399 و بر اساس معیارهای قطعی تشخیصی 1972 بیمار جدید مبتلا به کووید 19 در کشور شناسایی شد و با احتساب موارد جدید، مجموع بیماران کووید 19 در کشور به 68192 نفر رسید.
برچسب‌ها
مدارس اصفهان وزارت آموزش و پرورش عباس رضایی
پروندهٔ خبری
آموزش مجازی ؛ تجربه ای نو در سایه کرونا

http://www.sepahannews.ir/fa/News/134947/تهدید-کرونا-فرصت-فکر-کردن-به-نظام-آموزش-الکترونیک-را-فراهم-کرد
بستن   چاپ