پیام سپاهان
بخشی از اراضی کشاورزی نوش‌آباد زیر آب رفت
پنجشنبه 21 فروردين 1399 - 20:52:33
پیام سپاهان - کاشان- رییس اداره جهاد کشاورزی آران‌وبیدگل گفت: بارندگی‌ها از روز گذشته موجب جریان روان‌آب‌ها و سیل در رودخانه‌های فصلی نوش‌آباد و از جمله آبگرفتگی زمین‎های کشاورزی و منابع طبیعی شده است.

حسین فتاحی روز پنجشنبه با اشاره به بارش‌های 24 ساعت گذشته تشریح کرد: از صبح امروز گشت‌های جهاد کشاورزی در زمین‌های کشاورزی شهرستان آران‌وبیدگل آغاز شد تا میزان خسارت‌های اولیه ناشی از بارندگی‌های 2 روز گذشته و جریان سیلاب به مرکزهای مربوطه اعلام شود.
وی افزود: نخستین خسارت طغیان سیل در دشت تاج‌آباد از توابع نوش‌آباد گزارش شد که مساله آبگرفتگی باغ‌های گل، پسته و زمین‌های کشاورزی بود و لازم است که مدیریت منابع آب شهرستان‌های کاشان و آران‌وبیدگل نسبت به دیواره‌سازی رودخانه مجاور مزرعه‌ها اقدام کنند.
رییس اداره جهاد کشاورزی آران‌وبیدگل یادآور شد: موقعیت جغرافیایی دشت کاشان به گونه‌ای است که مسیر همه رودخانه‌ها و روان‌آب‌های 2 شهرستان کاشان و آران‌وبیدگل به سمت نوش‌آباد هدایت شده است.
وی اضافه کرد: دشت کاشان در مخروط افکنه پنج رودخانه بنا شده و که سیلاب آنها با گذشت از شهرستان‌های کاشان و آران‌وبیدگل در مسیر 2 رودخانه به سمت شرق و غرب نوش‌آباد سرازیر می‌شود؛ از این رو هر سال در اثر بارندگی‌های بهاره نوش‌آباد هم در مسیر آبراهه و هم در منظر آبریز دچار خسارت می‌شود.
نقاط شمالی استان اصفهان در شبانه‌روز گذشته شاهد کاهش محسوس دما، بارش باران و تگرگ بود که این سامانه بارشی موجب آبگرفتگی معابر و به راه افتادن روان‌آب در برخی نقاط از جمله کاشان و آران‌وبیدگل شد.
بر اساس پیش‌بینی‌های هواشناسی، ناپایداری‌های جوی به صورت نامتناوب تا پایان هفته آینده در این منطقه ادامه خواهد داشت.
شهر نوش‌آباد از توابع آران‌وبیدگل با جمعیت نزدیک به 12 هزار نفر در فاصله حدود سه کیلومتری مرکز این شهرستان واقع شده است.
21 هزار هکتار زمین کشاورزی قابل کشت در آران‌وبیدگل وجود دارد که 10 هزار و 500 هکتار آن کشت می‌شود.
شهرستان آران‌وبیدگل با جمعیت بیش از 103 هزار نفر در فاصله نزدیک به 215 کیلومتری شمال اصفهان واقع شده است.
برچسب‌ها
بارندگی آب گرفتگی نوش آباد اصفهان اراضی کشاورزی آران وبیدگل

http://www.sepahannews.ir/fa/News/134932/بخشی-از-اراضی-کشاورزی-نوش‌آباد-زیر-آب-رفت
بستن   چاپ