پیام سپاهان
افزون بر 400 هزار لیتر آب از معابر کاشان جمع‌آوری شد
پنجشنبه 21 فروردين 1399 - 20:28:58
پیام سپاهان - کاشان- مدیرعامل سازمان آتش‌نشانی و خدمات ایمنی شهرداری کاشان گفت: بیش از 400 هزار لیتر آب در پی بارش باران از شب گذشته تا کنون از معابر جمع‌آوری و هدایت شده است.

محمدمسعود چایچی روز پنجشنبه در این زمینه بیان کرد: برخی نقاط به دنبال بارندگی‌هایی که از روز گذشته در کاشان آغاز شده است، دچار آبگرفتگی شده بود که با تلاش نیروهای ایستگاه‌های پنجگانه این آب‌ها از مناطق مسکونی با تانکر به بیرون از شهر انتقال یافت و در برخی معابر به مسیرهای مطمئن هدایت شد.
وی با اشاره به هدایت این روان‌آب‌ها به چاه‌های جذبی و رودخانه‌ها افزود: آتش‌نشانان کاشانی با استفاده از همه تجهیزات و امکانات در قالب 600 نفر- ساعت فعالیت، افزون بر 27 عملیات شامل رفع آبگرفتگی و اقدام‌های ایمنی برای محل‌های نشت کرده و آسیب‌دیده از شب گذشته تا کنون انجام دادند.
مدیرعامل سازمان آتش‌نشانی و خدمات ایمنی شهرداری کاشان اضافه کرد: به منظور سرعت‌بخشی جمع‌آوری روان‌آب‌ها در کنار خودروهای آتش‌نشانی، خودروهای آبرسان شهرداری نیز به کار گرفته شده است.
کاشان در شبانه‌روز گذشته شاهد کاهش محسوس دما، وزش باد، رعد و برق، بارش برف در ارتفاعات، رگبار باران و تگرگ بود و این سامانه بارشی موجب آبگرفتگی معابر و به راه افتادن روان‌آب در برخی نقاط شد.
به گفته رییس اداره هواشناسی شهرستان کاشان، بر اساس پیش‌بینی‌ها ناپایداری‌های جوی به صورت نامتناوب تا پایان هفته آینده در این منطقه ادامه خواهد داشت.
عباس ارغوانی پیش‌تر در گفت‌وگو با ایرنا اظهارداشت: میزان بارش 24 ساعت گذشته در کاشان 34.6 میلی‌متر بوده و موجب حرکت روان‌آب‌ها به سمت آبخوان کاشان از مسیر رودخانه چم‌رود و پر شدن بند اول از بندهای هفت‌گانه این آبخوان شده است.
شهرستان کاشان با جمعیت بیش از 368 هزار نفر در فاصله نزدیک به 200 کیلومتری شمال اصفهان واقع شده است.
برچسب‌ها
آتش‌نشانی بارندگی اصفهان کاشان

http://www.sepahannews.ir/fa/News/134931/افزون-بر-400-هزار-لیتر-آب-از-معابر-کاشان-جمع‌آوری-شد
بستن   چاپ