پیام سپاهان
رئیس اداره منابع طبیعی سمیرم خبرداد:
مسدودسازی «ایلان دره» سمیرم برای جلوگیری از تخریب گونه‌های گیاهی
پنجشنبه 21 فروردين 1399 - 15:44:48
پیام سپاهان - سمیرم- رئیس اداره منابع طبیعی سمیرم از مسدود سازی مسیر «ایلان دره» در راستای جلوگیری از تخریب گونه های گیاهی این منطقه خبر داد.

علی پورعسگر در گفت و گو با خبرنگار مهر با اشاره به مسدودسازی «ایلان دره» سمیرم برای جلوگیری از تخریب گونه‌های گیاهی این منطقه اظهار داشت: در راستای حفظ و حراست از گونه های گیاهی و مرتعی این اداره اقدام به مسدود نمودن مسیرهای دسترسی به مراتع غنی می کنیم.
وی افزود: «ایلان دره» منطقه ای است که که در این موقع از سال آبراهه فصلی در آن جریان پیدا می‌کند و منطقه ای با تنوع گونه گیاهان مرتعی و دارویی بالایی هست واز طرفی مسیر دسترسی به مناطقی از جمله خرقه و بیدقطار، بید ذکی، چالقفا در سمیرم است.
رئیس اداره منابع طبیعی سمیرم تصریح کرد: هر کدام از مراتع فوق از نظر گیاهان دارویی از جمله موسیر، کنگر، سیر، کارده، تره، چای کوهی و غیره بسیار غنی بوده که متاسفانه باتوجه به موقعیت جغرافیایی هرساله توسط عده ای مورد تخریب و ریشه کنی قرار می‌گیرد.
وی افزود:» این اداره با توجه به کمبود نیروی انسانی جهت جلوگیری از ورود افراد متخلف، هزینه هنگفتی متحمل می شود تا بوسیله دستگاه‌های مکانیکی از جمله لودر اقدام به مسدود نمودن مسیر ایلان دره نماید.
پور عسگر تاکید کرد: با کسب دستور از مقام قضایی از صبح روز چهارشنبه نسبت به مسدود سازی مسیر های منتهی به این دره اقدام شد و تا پایان فصل رویش بسته خواهد بود.

http://www.sepahannews.ir/fa/News/134073/مسدودسازی-«ایلان-دره»-سمیرم-برای-جلوگیری-از-تخریب-گونه‌های-گیاهی
بستن   چاپ