پیام سپاهان
ناپایداری‌ جوی تا هفته آینده در کاشان ادامه دارد
پنجشنبه 21 فروردين 1399 - 15:44:05
پیام سپاهان - کاشان- رییس اداره هواشناسی شهرستان کاشان گفت: ناپایداری‌های جوی به صورت نامتناوب تا پایان هفته آینده در این منطقه ادامه خواهد داشت.

عباس ارغوانی روز پنجشنبه در گفت‌وگو با ایرنا بیان کرد: سامانه بارشی از روز گذشته فعال شده است و ناپایداری‌های جوی در سطح شهرستان‌های کاشان و آران‌وبیدگل کم و بیش تا 28 فروردین ادامه خواهد یافت.
وی میزان بارش در 24 ساعت در کاشان را 34.6 میلی‌متر عنوان کرد و افزود: این بارش‌ها موجب حرکت روان‌آب‌ها به سمت آبخوان کاشان از مسیر رودخانه چم‌رود و پر شدن بند اول از بندهای هفت‌گانه این آبخوان شده است.
رییس اداره هواشناسی کاشان تصریح کرد: با توجه به ادامه بارندگی‌ها و پیش‌بینی کارشناسان منابع طبیعی و آبخیزداری، دست کم 2 بند از بندهای هفت‌گانه آبخوان شهرستان امروز آبگیری می‌شود.
وی با بیان اینکه مجموع بارش‌های سال زراعی جاری (99- 98) 163.7 میلی‌متر بوده است، گفت: این در حالی است که میزان بارش در سال زراعی گذشته (98- 97) 154.4 میلیمتر بود.
ارغوانی تشریح کرد: بارش‌های امسال به نسبت سال گذشته 6 درصد و به نسبت میانگین طبیعی بلندمدت نیز 52 درصد افزایش داشته است.
وی اضافه کرد: میانگین بلند مدت بارش سال‌های زراعی کاشان از 1345 تا امروز 107.4 میلی‌متر بوده است.
کاشان در شبانه‌روز گذشته شاهد کاهش محسوس دما، وزش باد، رعد و برق، بارش برف در ارتفاعات، رگبار باران و تگرگ بود و این سامانه بارشی موجب آبگرفتگی معابر و به راه افتادن روان‌آب در برخی نقاط شد.
آسمان کاشان در زمان حاضر ابری و دمای هوا هفت درجه سانتی‌گراد بالای صفر است.
شهرستان کاشان با جمعیت افزون بر 365 هزار نفر در فاصله نزدیک به 200 کیلومتری شمال اصفهان قرار دارد.
برچسب‌ها
وضعیت هوا بارندگی اصفهان کاشان

http://www.sepahannews.ir/fa/News/134070/ناپایداری‌-جوی-تا-هفته-آینده-در-کاشان-ادامه-دارد
بستن   چاپ