پیام سپاهان
ناوگان حمل و نقل عمومی اصفهان جز مترو فعالیت خود را از سرمی‌گیرد
پنجشنبه 21 فروردين 1399 - 14:00:38
پیام سپاهان - اصفهان- سخنگوی ستاد استانی مقابله و پیشگیری با بیماری کرونا در اصفهان گفت: روز شنبه 23 فروردین ناوگان حمل و نقل عمومی جز مترو با حداکثر ظرفیت و رعایت پروتکل‌های بهداشتی در اختیار مردم قرار می‌گیرد.

حجت الله غلامی روز پنجشنبه در حاشیه سیزدهمین جلسه کمیته حمل و نقل اصفهان درگفت و گو با ایرنا افزود: قرار است از 23 فروردین دو سوم کارکنان دولت و کارگران واحدهای تولیدی برسر کار حاضر شوند که برحجم سفرهای درون شهری افزوده می شود.
وی گفت: همچنین اصنافکم خطر بر حجم سفرها می‌افزایند و دیگر ممنوعیت تردد بین شهری نخواهیم داشت بنابراین پیش‌بینی می‌شود حجم سفرها قابل ملاحظه باشد از این رو برای کنترل حجم سفرها در خصوص فعالیت اتوبوسرانی و حمل و نقل عمومی با حداکثر ظرفیت تصمیم‌گیری شد.
غلامی گفت: تصمیم بر این است که از این روز به بعد شمار اتوبوس‌های درون شهری با توجه به حجم مسافر تعدیل و یا افزایش پیدا کند و مسافران داخل اتوبوس‌ها با رعایت پروتکل‌های بهداشتی و فاصله‌گذاری اجتماعی از این شبکه استفاده کنند.
غلامی بیان کرد: مقرر شد تمامی مسافران با ماسک وارد اتوبوس‌ها شوند و نیروهایی را برای تذکر به افرادی که بدون ماسک هستند اضافه شده همچنین ضدعفونی همزمان با سوار شدن انجام شود.
وی با اشاره به فعالیت تاکسیرانی اظهار داشت: قرار شد حداکثر سه سرنشین همراه با ماسک و مواد ضدعفونی کننده از تاکسی‌ استفاده کنند ؛ آژانس‌ها و تاکسی‌های اینترنتی(اسنپ و تپ سی) هم با رعایت قانون زوج و فرد فعالیت خود را از سر بگیرند.
سخنگوی ستاد استانی مقابله و پیشگیری با بیماری کرونا در اصفهان گفت: قطار شهری تا زمانی که مشخص شود سایر وسایل حمل و نقل عمومی جوابگوی حجم سفرهاست یا خیر همچنان تعطیل است.
در این جلسه مصوب شد ایستگاه‌های دوچرخه با حداکثر توان و ظرفیت در اختیار مردم قرار بگیرند.
ناوگان اتوبوسرانی کلانشهر اصفهان حدود هزار دستگاه اتوبوس است که روزانه به طور متوسط 600 هزار مسافر را جابه‌جا می‌کند.
درحالیکه سرویس‌های اتوبوسرانی اصفهان در روزهایی که طرح فاصله‌گذاری اجتماعی با هدف پیشگیری از شیوع بیماری کرونا اجرا می‌شود با ظرفیت محدود فعالیت می‌کند.
کلانشهر اصفهان، مرکز استان اصفهان دارای حدود 2 میلیون نفر جمعیت است.
برچسب‌ها
ویروس کرونا حمل و نقل مسافری اصفهان
پروندهٔ خبری
کرونا در ایران؛ آخرین اخبار و گزارش‌ها

http://www.sepahannews.ir/fa/News/134066/ناوگان-حمل-و-نقل-عمومی-اصفهان-جز-مترو--فعالیت-خود-را-از-سرمی‌گیرد
بستن   چاپ