پیام سپاهان
هواشناسی نسبت به وقوع توفان لحظه‌ای در اصفهان هشدار داد
پنجشنبه 21 فروردين 1399 - 14:00:37
پیام سپاهان - اصفهان- اداره کل هواشناسی اصفهان نسبت به وزش باد شدید و وقوع توفان لحظه‌ای از فردا جمعه در این استان هشدار داد.

اداره کل هواشناسی استان اصفهان روز پنجشنبه با اعلام این هشدار که آن را در سطح نارنجی توصیف و اعلام کرد: وزش باد شدید و وقوع توفان لحظه‌ای از روز جمعه بیست و دوم فروردین آغاز می‌شود و شدت آن روز شنبه بیست و سوم فروردین است.
بر این اساس، پدیده وزش باد شدید و توفان لحظه ای روز جمعه در مناطق جنوب، شرق و جنوب شرقی استان و روز شنبه در بیشتر مناطق استان و شدت آن در نیمه جنوبی و شرق خواهد بود.
اداره کل هواشناسی اصفهان اثر این مخاطره را شکستن درختان فرسوده و کهنسال، آسیب به سازه‌های موقت، احتمال وارد آمدن خسارت به تاسیسات شهری و روستایی و اختلال در تردد محورهای مواصلاتی در نیمه جنوبی و شرق استان به‌ویژه در روز شنبه اعلام و توصیه کرد که تمهیدات لازم برای جلوگیری از خسارات احتمالی و به حداقل رساندن آنها اتخاذ شود.
کارشناس مرکز پیش بینی اداره کل هواشناسی اصفهان روز پنجشنبه به ایرنا گفت: در این روزها بادهای پیوسته نداریم بلکه وزش آن به‌صورت لحظه‌ای و ناگهانی است که سرعت آن تا 80 کیلومتر بر ساعت پیش‌بینی می شود.
ابراهیم هنرمند با بیان اینکه این توفان‌های لحظه ای می تواند به برخی تاسیسات و گلخانه‌ها آسیب وارد کند، افزود: وزش توفان لحظه ای بیشتر در نایین، اردستان، سمیرم و اصفهان پیش بینی می شود.
وی با اشاره به بارش‌های دیروز تا امروز در سطح استان، اظهار داشت: بیشتر این بارش‌ها به صورت رگباری و پراکنده بود و بارش تگرگ نیز در مناطقی مانند خوانسار، اصفهان و فریدن داشتیم.
هنرمند خاطرنشان کرد: بیشترین کاهش دما نیز در نیمه شمالی استان صورت گرفت به طوریکه بیشینه دمای کاشان از 26 به 13 رسید و در زمان حاضر دمای خورو بیابانک هفت درجه سانتی‌گراد است.
وی، بیشینه دمای امروز استان اصفهان را 19 درجه در زرین‌شهر و کمینه دمای فردا صبح را پنج درجه سانتی‌گراد در بویین و میاندشت پیش بینی کرد.
این کارشناس با اشاره به اینکه بیشترین بارندگی در 24 ساعت اخیر در استان اصفهان در کاشان با 34.6 میلی‌متر گزارش شد، افزود: پس از آن بیشترین بارش ها در نطنز، اردستان، نایین، ورزنه، خوانسار، میمه و اصفهان ثبت شده است.
میزان بارش باران در کلانشهر اصفهان در 24 ساعت اخیر 6 میلی‌متر بود.
همچنین نقشه‌های هواشناسی بیانگر ادامه ناپایداری های جوی تا یکشنبه هفته آینده بر روی استان است و در این مدت به طور متناوب در اکثر مناطق استان رگبار و رعد و برق، گاهی مه آلودگی، وزش باد نسبتاً شدید تا شدید و در مناطق مستعد بارش تگرگ و در ارتفاعات برف پیش بینی می‌شود.
اداره کل هواشناسی اصفهان پیش کرد که ممکن است در برخی مناطق استان بارش شدید باران منجر به رواناب و سیلابی شدن مسیل ها و آب گرفتگی معابر عمومی شود.
بیشینه دمای هوا در 24 ساعت آینده در اکثر مناطق استان سه تا پنج درجه کاهش خواهد داشت.
برچسب‌ها
توفان بارش باران اصفهان

http://www.sepahannews.ir/fa/News/134065/هواشناسی-نسبت-به-وقوع-توفان-لحظه‌ای-در-اصفهان-هشدار-داد
بستن   چاپ