پیام سپاهان
مدیر درمان تامین اجتماعی استان اصفهان خبر داد؛
جهادگران درمان، پیشگام اهدای پلاسما در اصفهان
پنجشنبه 21 فروردين 1399 - 12:53:02
پیام سپاهان - ایسنا/اصفهان مدیر درمان تامین اجتماعی استان اصفهان با بیان اینکه جهادگران درمان در اجرای طرح پلاسما درمانی در اصفهان پیشگام شدند، گفت: مدیر بیمارستان غرضی، چند پزشک و پرستاری که به کرونا مبتلا شده بودند، جزو اولین کاندیداهای اهدای پلاسما در اصفهان بودند.

علی اعتصام پور در گفت و گو با ایسنا، با اشاره به اینکه با شروع اپیدمی کرونا دو بیمارستان غرضی در اصفهان و فاطمه زهرا در نجف آباد کاملا ایزوله و ویژه درمان بیماران کرونایی شد، اظهار کرد: این دو بیمارستان تاکنون خدمات رضایت بخشی را در همه سطوح برای درمان مبتلایان به کرونا ارائه کرده اند.
وی با بیان اینکه حدود 150 تخت در بیمارستان غرضی و 130 تخت در بیمارستان فاطمه زهرا نجف آباد کاملا مختص کرونا است، افزود: درمانگاه های تامین اجتماعی و بیمارستان شریعتی را برای بیماران غیر کرونایی قرار دادیم، البته در بیمارستان شریعتی هم درمانگاه ویژه بیماران عفونی و تب دار فعال است.
مدیر درمان تامین اجتماعی استان اصفهان با اشاره به اینکه 25 پلی کلینیک در استان برای پذیرش بیماران، بازدید دوره ای و توجیه شده اند، گفت: یک کلینیک نیز مختص بیماران تب دار و کرونا تعیین شده است.
اعتصام پور اعلام کرد: از روز شنبه تمام متخصصان در ساعتی که شروع فعالیت آنها، کمترین ازدحام را برای مردم ایجاد کند آماده ارائه خدمات به مردم و بیماران غیر کرونایی هستند، درمانگاه شریعتی، درمانگاه ملکوتی طوقچی، درمانگاه دیابتی ها در باغ زرشک و درمانگاه شماره 2 شریعتی آماده پذیرش بیماران هستند، این درحالی است که اگر میزان مراجعه مردم زیاد بود نوبت عصر برخی درمانگاه ها را نیز فعال می کنیم.
وی درخصوص هزینه های درمان مبتلایان به کرونا در دو بیمارستان غرضی و فاطمه زهرا نجف آباد، گفت: از کسانی که بیمه تامین اجتماعی داشتند هیچ هزینه ای دریافت نکرده ایم، حتی از مبتلایان کرونا که بدون بیمه تامین اجتماعی بودند نیز هزینه ای دریافت نشده است.
مدیر درمان تامین اجتماعی استان اصفهان در ادامه با بیان اینکه هم اکنون هم خدمت رسانی می کنیم و هم خرید خدمت انجام می دهیم، خاطرنشان کرد: تمام بدهی هایی که در طول سال 98 به دانشگاه علوم پزشکی اصفهان داشتیم را صفر کردیم و درحال حاضر دانشگاه علوم پزشکی هیچ مطالبه ای از ما ندارد.
وی تاکید کرد: تاکنون هیچ کسری نداشته ایم و در حال سرویس دهی به مردم استان هستیم، اما هنوز رقم دقیق هزینه هایی که صرف می شود را جمع بندی نکرده ایم.
اعتصام پور با اشاره به اینکه حدود 15 نفر از همکاران پرستار و پزشک ما در این دو بیمارستان درگیر کرونا شدند، گفت: خوشبختانه همه آنها ترخیص شدند و فوتی نداشتیم، این درحالی است که چهار نفر از آنها اولین کسانی بودند که دیروز در طرح جدیدی که مدیریت درمان تامین اجتماعی مبدع آن بود، پلاسما اهدا کردند.
مدیر درمان تامین اجتماعی استان با بیان اینکه جهادگران درمان در این حوزه هم پیشگام شدند، اظهار کرد: مدیر بیمارستان غرضی، چند پزشک و پرستاری که به کرونا مبتلا شده بودند، جزو اولین کاندیداهای اهدای پلاسما در اصفهان بودند.
وی تصریح کرد: طرح پلاسما درمانی حدود دو هفته است با همراهی و همگامی پروتکل‌های FDA و طبق اصول علمی در تهران انجام می شود و از روز گذشته (20 فروردین) در اصفهان نیز آغاز شد.
اعتصام پور با بیان اینکه در بدن فردی که به یک بیماری به ویژه بیماری‌های عفونی مبتلا می‌شود، آنتی‌بادی‌هایی علیه آن بیماری ترشح می‌شود که به بهبود بیماری کمک موثری می‌کند، گفت: بر این اساس، بیمارانی که به کرونا مبتلا شدند و بهبودی کامل پیدا کرده‌اند، پلاسمای خونشان مملو از آنتی‌بادی‌های ضد ویروس کرونا است و بعد از بررسی و آزمایش استانداردهای لازم، این آنتی‌بادی‌ها در بانک خون فریز خواهد شد تا به بیماران مبتلا به کرونا ویروس تزریق شود.
وی با اظهار امیدواری از اینکه با اجرای طرح فاصله گذاری اجتماعی، بحران کرونا به زودی مدیریت شود، گفت: گرچه طرح فاصله گذاری اجتماعی در اصفهان هنوز آنطور که ایده آل است اجرا نشده، اما در بخش درمان تامین اجتماعی به غیر از خستگی پرسنل مشکل خاصی نداریم.
انتهای پیام

http://www.sepahannews.ir/fa/News/134063/جهادگران-درمان،-پیشگام-اهدای-پلاسما-در-اصفهان
بستن   چاپ