پیام سپاهان
ایستگاه غربالگری در 12 ورودی عشایر به اصفهان ایجاد می‌شود
پنجشنبه 21 فروردين 1399 - 09:01:48
پیام سپاهان - اصفهان- مدیرکل مدیریت بحران استانداری اصفهان گفت: در 12 گلوگاه ورودی عشایر واقع در شهرهای سمیرم، فریدونشهر و اصفهان، ایستگاه‌های سلامت و غربالگری با همکاری نهادهای مربوط ایجاد می‌شود.

منصور شیشه فروش روز پنچشنبه در گفت و گو با ایرنا افزود: همچنین مقرر شد ارایه خدمات بهداشتی در مسیر کوچ، استقرار در چادرها و بخش دام و طیور عشایر اجرایی گردد.
وی با بیان این که هماهنگی‌های لازم برای تغییر زمان کوچ‌ عشایر با سازمان امور عشایری و استان‌های قشلاقی انجام شد، اظهارداشت: با توجه به شرایط موجود و شیوع بیماری کرونا و مخاطرات جوی از سازمان امور عشایری کشور درخواست شد عشایری که قصد دارند از مناطق قشلاقی(استان‌های بوشهر، فارس، خورستان و کهکیلویه و بویراحمد) برای ییلاق به سمت اصفهان حرکت کنند حداقل 15 روز دیرتر اقدام به کوچ کنند.
وی تصریح کرد: همچنین مقرر شد الزامات بهداشتی لازم در مبدا توسط عشایر اجرایی و در طول مسیر کوچ پروتکل‌های بهداشتی رعایت گردد.
شیشه فروش اضافه کرد: به طور معمول در اردیبهشت ماه 47 هزار نفر از ایل قشقایی و بختیاری با یک میلیون راس دام وارد مناطق عشایری در شهرستان‌های سمیرم، فریدونشهر، چادگان، شهرضا، دهاقان و اردستان می‌شوند.
مدیرکل مدیریت بحران استانداری اصفهان ادامه داد: حدود 6 هزار نفر از ایل عرب جرقویه از منطقه جرقویه شهرستان اصفهان به مناطق ییلاقی در چهارمحال و بختیاری و سمیرم کوچ می‌کنند.
عشایر کوچرو اصفهان، بیش از 6 ماه از سال را در شهرستان‌های ییلاقی و کوهستانی غرب، جنوب و جنوب غربی این استان اصفهان مستقر می‌شوند.
عشایر این خطه 28 درصد مایحتاج این استان را تامین و 30 تا 35 هزار متر مربع انواع فرش، جاجیم، گلیم، کیف و محصولاتی از این دست، 55 هزار تن لبنیات، 300 تن عسل و 150 هزار تن سیب درختی نیز تولید می‌کنند.
استان اصفهان 10 میلیون و 700 هزار هکتار مساحت دارد که 6 میلیون و 300 هزار هکتار از آن را مراتع تشکیل می‌دهد.
برچسب‌ها
ویروس کرونا سازمان امور عشایر ایران اصفهان استانداری اصفهان
پروندهٔ خبری
کرونا و تعویق در کوچ عشایر

http://www.sepahannews.ir/fa/News/134054/ایستگاه-غربالگری-در-12-ورودی-عشایر-به-اصفهان-ایجاد-می‌شود
بستن   چاپ