پیام سپاهان
اپلیکیشن ستاو طراحی شد
چهارشنبه 20 فروردين 1399 - 17:49:22
پیام سپاهان - تهران - اداره کل تربیت بدنی سازمان امور دانشجویان و تربیت بدنی دانشگاه صنعتی اصفهان در راستای حمایت از کمپین دانشجویی در خانه بمانیم، با هدف ارائه خدمات آموزشی و ورزشی به دانشگاهیان با همکاری یکدیگر، اپلیکیشن ستاو را طراحی کردند.

به گزارش روابط عمومی سازمان امور دانشجویان، با هدف بهبود ارتباط مربی و دانشجوی ورزشکار به منظور استفاده از تمرین، برنامه های تمرینی، ارزیابی های تخصصی در سطح دانشگاه ها و تحقق کمپین دانشجویی در خانه می مانیم و ورزش می کنیم برای توسعه فعالیت بدنی و تحرک در خانه اپلیکیشن ستاو طراحی و راه اندازی شد.
این اپلیکیشن به منظور ایجاد نشاط و پویایی از طریق توسعه فعالیت بدنی و انجام حرکات مفرح ورزشی در بین دانشجویان، اساتید و تمامی قشر فرهیخته آموزش عالی طراحی شده است. در شرایطی که دانشگاه ها و مراکز آموزش عالی تعطیل است و تمامی افراد زمان خود را در خانه سپری می کنند و رفتن به محیط بیرون و استفاده از فضاها و اماکن ورزشی توصیه نمی شود، خود مراقبتی، داشتن سبک زندگی سالم و انجام فعالیت بدنی در خانه می توانند راهبردی اساسی در مواجهه با وضعیت کنونی باشد.
ورزش در خانه می تواند علاوه بر تقویت جسم و بالا بردن قدرت دفاعی بدن تا حدودی بر روحیه و صبوری دانشجویان برای ماندن در خانه و ایجاد انگیزه در آنها برای مقابله با بیماری کرونا کمک کند.
در این راستا اداره کل تربیت بدنی سازمان امور دانشجویان هم راستا با سیاست های پیشگیرانه برای اجرای طرح پویش در خانه می مانیم و ورزش می کنیم، ضمن بررسی ظرفیت های موجود در دانشگاه های کشور برای ایجاد پویایی، تحرک و ارتقای سلامت جسمانی دانشگاهیان از طریق ورزش و فعالیت بدنی اقدام به راه اندازی و به روزرسانی سایت ستاو به آدرس https://setav.ir با هدف ارائه خدمات آموزشی و ورزشی به دانشگاهیان از طریق انجام فعالیت ها و تمرینات ورزشی به وسیله اشتراک گذاری این سامانه در فضای مجازی کرده است تا در این شرایط خاص بتواند کمکی به بهبود سلامت و ارتقا سطح ورزشی دانشجو ها و استادان داشته باشد.
قابلیت‌های سمت دانشجوها (ورزشکاران)
- این نرم افزار هم از طریق وب سایت و هم اپلیکیشن موبایل قابل دسترسی است.
- امکان ثبت شاخص های بدن مثل قد، وزن، دور کمر و دریافت نمودار تغییرات وزن در صفحه پروفایل شخصی دانشجو
- امکان دسترسی به هزاران تمرین و برنامه تمرینی رایگان که توسط استادان و مربی های متخصص در این زمینه ها ایجاد شده است.
- جستجوی پیشرفته و تخصصی که به راحتی می توان تمرین ها و برنامه های مختلف را بر اساس مولفه های مختلف مثل نوع ورزش، تجهیزات استفاده شده و .. پیدا کنند.
- مشاهده برترین ها در صفحه اصلی اپلیکیشن که برترین ها می توانند آخرین توصیه ها و مطالب اشتراک گذاشته شده توسط دانشگاه ها و اساتید، ویدئو های مهم و یا تمرین ها برنامه های توصیه شده برای دانشجویان باشد.
- مشاهده مربی ها و جستجو بین آنها، پیدا کردن مربی مورد نظر خود و استفاده از تمرین ها و برنامه های اشتراک گذاشته شده توسط وی
- امکان تکمیل فرم های ارزیابی ایجاد شده توسط وزارت یا دانشگاه ها توسط دانشجوها
- مشاهده لیست باشگاه ها و مراکز ورزشی دانشگاهی. به این صورت که اپلیکیشن می‌تواند به عنوان یک دایرکتوری کامل استفاده شود و کاربران به راحتی بتوانند در هر دانشگاهی لیست مراکز ورزشی دسترسی داشته باشند
- امکان ثبت نام در دوره های باشگاه های دانشگاه ها به راحتی از طریق اپلیکیشن موبایل
- دریافت آخرین اخبار از طریق سیستم پیام رسان لحظه ای ستاو که پیام های دانشگاهی یا وزارت به راحتی از این طریق بدون نیاز به هزینه sms دریافت کنند.
قابلیت سمت استادان و مربی ها
- امکان ایجاد تمرین های اختصاصی شخصی. هر تمرین دارای مجموعه ای از تصاویر، توضیحات، نوع ورزش، تجهیزات و غیره است که به صورت گرافیکی به دانشجو ها نشان داده می شود.
- امکان ایجاد برنامه های ورزشی که هر برنامه لیستی از تمرین ها هست که طبق یک زمان بندی و فرمت خاصی ارائه می شود تا دانشجو ها در دوره های زمانی مختلف اجرا کنند. به طور مثال برنامه بدن سازی هفتگی که در هر روز چه تمرین هایی به چه صورت اجرا شوند.
- امکان ایجاد فرم های ارزیابی جهت ارائه به ورزشکارها که فرم ها میتوانند فرم های مشاوره ورزشی، آزمون های معروف مثل NASM و نیویورک باشند.
- صفحه پروفایل اختصاصی در ستاو که به راحتی می توانند برای دانشجو های خود در شبکه های اجتماعی مختلف به اشتراک بگذارند.
- امکان درآمدزایی از طریق ستاو از طریق فروش برنامه های ورزشی یا فرم های ارزیابی خود
- دانشجوها می توانند مربی را دنبال کنند و در صورتی که برنامه جدیدی توسط مربی ایجاد شد مطلع شوند.
- امکان اشتراک گذاری تمرین یا برنامه های ورزشی ایجاد شده در شبکه های اجتماعی
قابلیت سمت مراکز ورزشی و باشگاه های دانشگاهی
- صفحه اختصاصی باشگاه، تعریف کارمندان و اعضای مربوطه، دوره های موجود و امکانات که این لینک قابلیت اشتراک در شبکه های اجتماعی را دارد.
- تعریف دوره هایی که در حال برگزاری هست مثل کلاس آموزش والیبال که هر کدام می توانند دارای زمان مشخص یا دوره های ثابت باشند.
- در صورت نیاز تعریف دوره ها با هزینه و مدیریت هزینه های دریافتی از طریق ستاو
- مدیریت مربی‌های باشگاه که دسترسی برای ایجاد دوره در باشگاه دارند.
- دانشجوها می‌توانند باشگاه ها را دنبال کنند و در صورتی که دوره جدیدی ایجاد کردند مطلع شوند.
سایر قابلیت های ستاو
- صفحه اختصاصی برای هر ورزشکار یا مربی که از طریق شبکه های اجتماعی به راحتی قابل اشتراک است.
- وبلاگ تخصصی که محتواها به صورت تفکیک شده و ساختار مورد نیاز قابل تعریف هستند برای استفاده عمومی افراد
- اطلاع رسانی لحظه ای به هر کدام از کاربران بدون نیاز به پیامک از طریق سیستم نوتیفیکیشن لحظه ای ستاو
برچسب‌ها
ویروس کرونا سازمان امور دانشجویان در خانه بمانیم

http://www.sepahannews.ir/fa/News/134035/اپلیکیشن-ستاو-طراحی-شد
بستن   چاپ