پیام سپاهان
مدیرکل منابع طبیعی و آبخیزداری استان اصفهان:
کاداستر اراضی کشاورزی اصفهان تا پایان سال به اتمام می رسد
چهارشنبه 20 فروردين 1399 - 16:38:13
پیام سپاهان - اصفهان- مدیرکل منابع طبیعی و آبخیزداری استان اصفهان گفت: کاداستر اراضی کشاورزی شامل پایش، تعیین کاربری و سنددار کردن زمین های کشاورزی تا پایان امسال به اتمام می رسد.

محمدحسین شاملی در گفت و گو با خبرنگار مهر با اشاره به حفاظت از عرصه های منابع طبیعی به عنوان اولویت مهم و همگام با شعار سال اداره کل منابع طبیعی استان اصفهان اظهار داشت: اکیپ های گشت و مراقبت برای حفاظت و جلوگیری از تصرفات اراضی ملی و یک میلیون و 800 هزار هکتار از مراتع استان اصفهان راه اندازی شده است؛ ایجاد پاسگاه های ثابت و سیار برای کنترل ورود دام از اقدام های سال جدید خواهد بود.
وی افزود: در راستای رسیدن به اهداف «جهش تولید» اولویت به طرح های آبخیزداری در مدیریت جامع اعم از بیولوژیک، کاداستر اراضی، تامین سوخت در حال برنامه ریزی و انجام خواهد بود.
کنترل کانونهای فرسایش بادی در استان اصفهان
مدیرکل منابع طبیعی و آبخیزداری استان اصفهان با اشاره اقدامات انجام شده در راستای کنترل کانونهای فرسایش بادی در استان اصفهان گفت: نهال کاری، مالچ پاشی و حفاظت از عرصه های منابع طبیعی با اتمام کاداستر اراضی کشاورزی (پایش، تعیین کاربری و سنددار کردن زمین های کشاورزی) تا پایان سال جاری از اولویت های اداره کل منابع طبیعی استان اصفهان است که امیدواریم این مهم، با همکاری مردم و رفع موانع و مشکلات در اختلافات ملکی محقق شود.
وی با تاکید بر بستر نیازسنجی در تعامل سازنده با سازمانهای ذی ربط و توسعه برای تحقق شعار سال اظهار داشت: بنیاد مسکن با برنامه ریزی در طرح های هادی روستایی و سازمان صنعت، معدن، تجارت در پروژه های صنایع و معادن و سازمان جهاد کشاورزی استان اصفهان هم در توسعه طرح های کشاورزی در تعامل سازنده با این اداره قرار گرفته اند تا مسیر «جهش تولید» هموارتر شود و نیاز گوشت قرمز در کشور هم تامین شود.
اثربخشی پروژه های آبخیزداری در اصفهان
شاملی اشاره ای هم به اثربخشی پروژه های آبخیزداری داشت و با مقایسه سال گذشته با سال 1397 تصریح کرد: در سال 1397 اثربخشی پروژه ها در بخش آبخیزداری با 589 حلقه چاه، 62 دهنه چشمه، 102 رشته قنات، 243 کیلومتر راه، دو هزار و 130 هکتار اراضی کشاورزی موجب حفاظت از سیلاب ها شد.
وی افزود: این میزان از اثربخشی پروژه های آبخیزداری در سال گذشته با 209 حلقه چاه، 69 دهنه چشمه ،68 رشته قنات، هفت هزار و 202 هکتار اراضی کشاورزی، 85 کیلومتر راه دسترسی همراه بود تا بتوان از سیلاب ها ممانعت به عمل آورد که اعتبار این پروژه ها از محل صندوق توسعه ملی تامین شد.
مدیرکل منابع طبیعی و آبخیزداری استان اصفهان به یکی از مهمترین دغدغه های روز که کوچ عشایر در بحران کرونا است اشاره ای کرد و گفت: تصمیم برای ورود عشایر به استان اصفهان طی جلساتی در سطح ملی و استانی اخذ شده و مقرر شده است عشایر از 25 اردیبهشت ماه وارد مراتع جنوب و از اول خرداد هم وارد مراتع غرب استان اصفهان شوند.
ضرورت همکاری دیگر استانها برای کنترل کوچ عشایر
وی ادامه داد: برای کنترل کوچ عشایر نیازبه همکاری استانهای مبدا مانند خوزستان، لرستان، کهگیلویه و بویراحمد وبوشهر است و نظارت آن بر عهده سازمان امور عشایر خواهدبود.
شاملی افزود: در مراتع قشلاقی استان اصفهان کوچ درون استانی متوقف شده است تا پس از بحران بیماری کرونا از سرگرفته شود و این اقدام در راستای پیشگیری از شیوع کووید 19 اتخاذ شده است.

http://www.sepahannews.ir/fa/News/134030/کاداستر-اراضی-کشاورزی-اصفهان-تا-پایان-سال-به-اتمام-می-رسد
بستن   چاپ