پیام سپاهان
کاهش تردد در اولویت برنامه ستاد استانی مبارزه با کرونای اصفهان
چهارشنبه 20 فروردين 1399 - 16:38:12
پیام سپاهان - اصفهان- سخنگوی ستاد استانی مقابله با بیماری کرونا در اصفهان گفت: اجرای مصوبات جدید ستاد استانی مبارزه به کرونا با هدف جلوگیری از تردد در معابر و کمک به پیشگیری از شیوع بیشتر ویروس است.

حجت الله غلامی در گفت و گو با خبرنگار مهر با اشاره به مصوبات جلسه بیست و سوم ستاد استانی پیشگیری و مقابله با بیماری کرونا اظهار داشت: با توجه به تردد در جاده های استان اصفهان، کمیته حمل و نقل به عنوان زیر مجموعه ستاد استانی مقابله با کرونا تشکیل شد و موضوع های مربوط به حمل و نقل و صنوف در این کمیته تصمیم گیری و ابلاغ می شود.
وی افزود: بر اساس مصوبات ستاد مبارزه با کرونا استان اصفهان با توجه به تردد کارمندان، طرح زوج و فرد تا اطلاع ثانوی صبح ها از ساعت 8 تا 13 و بعدازظهرها از 15 الی 24 اجرا می شود؛ مبلغ جریمه ورود به منطقه طرح ترافیک هم از ابتدای اردیبهشت ماه سال جاری از 200 هزار ریال به یک میلیون ریال افزایش خواهد یافت.
افزایش تردد در جاده های استان و تشدید بازرسی در مبادی ورودی و خروجی
سخنگوی ستاد استانی پیشگیری و مقابله با بیماری کرونا در اصفهان با اشاره به افزایش تردد در جاده ها در چند روز گذشته عنوان داشت: هر روز با احصای آمار و گزارش های مربوطه، تصمیمات در جلسه ستاد استانی اتخاذ می شود و برای جلوگیری از سفرهای غیرضروری به ویژه در 21 و 22 فروردین ماه تمام گیت های بازرسی در مبادی ورودی و خروجی شهرها و روستاها با محوریت پلیس راه و راهور با جدیت دنبال خواهد شد.
وی اشاره ای هم به ناوگان اتوبوسرانی درون شهری داشت و گفت: با توجه به تردد کارمندان در سطح شهر مقرر شد ظرفیت خطوط اتوبوسرانی متناسب با نیاز افزایش یابد تا «فاصله گذاری فیزیکی» حفظ شود.
ورود بدون ماسک به اتوبوسهای شهری اصفهان ممنوع است
غلامی با بیان اینکه ورود مسافران به درون اتوبوس های درون شهری بدون ماسک ممنوع است، گفت: ناوگان اتوبوس رانی در ابتدا و انتهای شیفت ضدعفونی می شود. در ورودی ایستگاه ها موادضدعفونی کننده قرارداده شده است تا بهره برداران از ناوگان اتوبوسرانی شهری با ضدعفونی کردن دست ها وارد اتوبوس شوند و تا از شیوع این ویروس کاسته شود.
اقدام به فروش بلیت به مسافران با غربالگری و تب سنجی
وی افزود: ناوگان حمل و نقل اتوبوس بین شهری هم موظف شد تا با غربالگری و تب سنجی اقدام به فروش بلیت کنند؛ از این پس، در داخل اتوبوس بین مسافران «فاصله فیزیکی» رعایت خواهد شد و بسته های بهداشتی شامل ماسک و موادضدعفونی کننده در اختیار مسافران قرار می گیرد.
تصمیم گیری درباره وضعیت آموزش و پرورش و مترو در جلسه چهارشنبه
معاون عمرانی استانداری هم اشاره ای به تعطیلی مراکز آموزشی اعم از دانشگاه ها و آموزش و پرورش تا پایان فروردین ماه داشت و گفت: درباره وضعیت آموزش و پرورش و دانشگاه ها در جلسه روز چهارشنبه تصمیم گیری خواهد شد و مشاغل پرخطر مانند باشگاه های ورزشی، استخرها، هتل ها تعطیل خواهد بود.
وی افزود: حداکثر تعداد مسافر در تمامی سفرهای درون و برون شهری بیش از سه نفر ممنوع است و از زمان شروع سرویس دهی از مبدا تا مقصد شیشه تاکسی ها در حد تهویه هوای مطبوع داخل خودرو باز و از بستن شیشه ها اکیداً خودداری شود.
غلامی بازگشایی مترو را به تصمیمات اخذ شده در جلسه روز چهارشنبه ستاد استانی مقابله با کرونا موکول کرد و گفت: اجرای مصوبات جدید ستاد استانی مبارزه به کرونا با هدف جلوگیری از تردد در معابر و کمک به پیشگیری از شیوع بیشتر ویروس کرونا انجام می شود.

http://www.sepahannews.ir/fa/News/134028/کاهش-تردد-در-اولویت-برنامه-ستاد-استانی-مبارزه-با-کرونای-اصفهان
بستن   چاپ