پیام سپاهان
مدیرجهاد کشاورزی شهرستان فریدن خبر داد:
اشتغال 800 نفر با افتتاح شهرک گلخانه شهرستان فریدن
چهارشنبه 20 فروردين 1399 - 12:29:33
پیام سپاهان - فریدن- مدیر جهادکشاورزی فریدن گفت: با بهره‌برداری از طرح گلخانه‌ دامنه در شهرستان فریدن نه تنها فریدن به قطب تولید محصولات گلخانه‌ای تبدیل می‌شود بلکه اشتغال 800 نفر فراهم می‌شود.

حسن احمدی در گفت‌وگو با خبرنگار مهر اظهار داشت: شاخص‌ترین کار جهاد کشاورزی فریدن در یک سال گذشته، اخذ مجوز حفر چاه در دشت شهر دامنه برای تأمین آب مورد نیاز شهرک گلخانه‌ای دامنه بوده است.
وی افزود: در این راستا چند ماهی است که جلسات بسیاری مبنی بر آزادسازی خط انتقال آب از محل چاه تا شهرک گلخانه‌ای دامنه به طول بیش از شش کیلومتر با فرمانداری و دیگر مسئولان استانی و شهرستانی و تعدادی از کشاورزان برگزار شده است.
مدیر جهاد کشاورزی شهرستان فریدن تصریح کرد: شهرک گلخانه دامنه به مساحت 40 هکتار برای تولید محصولات گلخانه‌ای مانند فلفل، خیار، گوجه، گل‌های زینتی و غیره در دو فاز و در سال 85 با هزینه‌ای بیش از یک و نیم میلیارد تومان از محل کمک‌های دولتی در همان سال، مراحل اجرائی خود را آغاز کرد.
13 سال در انتظار بهره برداری از شهرک گلخانه‌ای دامنه
وی افزود: هرچند تاکنون در راستای آماده سازی جاده و آسفالت، تأمین برق و گاز و غیره اقداماتی انجام شده اما هنوز با گذشت 13 سال از شروع مراحل اجرایی آن شهرک گلخانه‌ای دامنه به بهره‌برداری نرسیده است.
احمدی گفت: از سال گذشته تاکنون فعالیت‌های بسیاری در خصوص تأمین آب و آزاد سازی خط انتقال آب به شهرک گلخانه دامنه انجام شده است که امیدواریم با کمک کشاورزان دامنه و مسئولان مربوطه این طرح مهم که مراحل پایانی خود را می‌گذراند افتتاح شود که با بهره‌برداری از این طرح بزرگ گلخانه‌ای زمینه اشتغال حدود 800 نفر فراهم می‌شود.
وی افزود: اگر این طرح به بهره‌برداری برسد، شهرستان فریدن به یکی از قطب‌های مهم تولید محصولات گلخانه‌ای تبدیل می‌شود و از آنجایی که فریدن با شهرستان تیران و کرون که آمار بسیار بالایی از گلخانه‌های استان را به خود اختصاص می‌دهد هم جوار است، می‌تواند در صادرات محصولات گلخانه‌ای بسیار مؤثر باشد.

http://www.sepahannews.ir/fa/News/134005/اشتغال-800-نفر-با-افتتاح-شهرک-گلخانه-شهرستان--فریدن
بستن   چاپ