پیام سپاهان
بارش های بهاری اصفهان را فرا می گیرد
سه شنبه 19 فروردين 1399 - 12:51:33
پیام سپاهان - ایسنا/اصفهان کارشناس پیش بینی اداره کل هواشناسی استان اصفهان از بارش های بهاری تا روز پنج شنبه در اصفهان خبر داد و گفت: سامانه ای که از امروز وارد استان شده، بارش های بهاری و کاهش دمای محسوس به ویژه در نیمه شمالی و شمال شرقی استان را به همراه دارد.

ابراهیم هنرمند در گفت و گو با ایسنا، اظهار کرد: نقشه های هواشناسی بیانگر جوی ناپایدار از امروز تا اوایل هفته آینده در استان است، براین اساس از بعدازظهر امروز به تدریج افزایش ابر، وزش باد نسبتا شدید و رگبارهای بهاری، گاهی همراه با رعد و برق به ویژه در ارتفاعات پیش بینی می شود.
وی با بیان اینکه از فردا تا آخر این هفته با افزایش ابر در بیشتر مناطق استان، شرایط رگبار و رعد و برق به ویژه در نیمه غربی و نواحی شمالی استان مهیا است، گفت: این ناپایداری ها تا آخر هفته به طور متناوب و به ویژه در ساعات بعدازظهر و شب وجود دارد، همچنین در مناطق مستعد، بارش تگرگ و در ارتفاعات بارش برف دور از انتظار نیست.
این کارشناس پیش بینی اداره کل هواشناسی استان، با اعلام اینکه از روز چهارشنبه تا پنج شنبه این هفته کاهش محسوس دمای حداقل، به ویژه در نیمه شمالی استان تا حدود 10 درجه سانتی گراد پیش بینی می شود، افزود: دمای هوا طی 24 ساعت آینده در بیشتر مناطق استان یک تا دو درجه کاهش خواهد داشت.
به گفته وی، دمای شهر اصفهان امروز حداکثر به 22 درجه سانتی گراد بالای صفر می رسد و دمای حداقل فردا صبح نیز 8 درجه سانتی گراد خواهد بود.
هنرمند با بیان اینکه در 24 ساعت آینده بیشترین دما مربوط به چوپانان با 27 درجه سانتی گراد و کمترین دما مربوط به بوئین میاندشت با 2 درجه سانتی گراد بالای صفر است، افزود: در 24 ساعت گذشته فریدونشهر با 1 و 6 دهم میلی متر و بوئین میاندشت با 8 دهم میلی متر دو نقطه با بارش در استان بودند.
وی با اشاره به اینکه از بعدازظهر امروز احتمال بارش پراکنده در اصفهان وجود دارد، اما از اواخر وقت فردا تا صبح روز پنج شنبه بارش قابل توجهی در اصفهان پیش بینی می شود، گفت: سامانه ای که از امروز وارد استان شده در کل استان بارش های بهاری به همراه دارد، همچنین شاهد کاهش دمای محسوس به ویژه در نیمه شمالی و شمال شرقی استان خواهیم بود.
کارشناس پیش بینی اداره کل هواشناسی استان اصفهان با بیان اینکه اوج این سامانه در شهر اصفهان در روز چهارشنبه و پنج شنبه و در نقاط دیگر استان تا روز یکشنبه هفته آینده خواهد بود، خاطرنشان کرد: بارش های بهاری حالت پراکنده و رگباری دارند و مشابه آن را در هفته اول فروردین ماه در استان اصفهان شاهد بودیم.
انتهای پیام

http://www.sepahannews.ir/fa/News/133935/بارش-های-بهاری-اصفهان-را-فرا-می-گیرد
بستن   چاپ