پیام سپاهان
فرماندار:
اردستان رتبه نخست غربالگری کرونا در استان اصفهان شد
شنبه 16 فروردين 1399 - 23:38:18
پیام سپاهان - کاشان- فرماندار اردستان گفت: این شهرستان با اجرای طرح غربالگری خانه به خانه شناسایی موارد مشکوک مبتلا به ویروس کرونا، رتبه نخست استان اصفهان را به خود اختصاص داده است.

حمیدرضا تاملی شامگاه شنبه در مورد طرح بیماریابی خانه به خانه در اردستان به خبرنگاران بیان کرد: این طرح به نوعی یک اقدام ابتکاری و در راستای تکمیل طرح غربالگری تلفنی به منظور راستی آزمایی بوده است.
وی افزود: این طرح از چند روز پیش در شهرهای مهاباد و زواره انجام شد و از امروز نیز در اردستان آغاز شده است که با مراجعه ماموران به درب خانه‌ها و تکمیل فرم، بیماریابی صورت می‌گیرد.
فرماندار اردستان تصریح کرد: بیش از 98 درصد مردم این شهرستان در روزهای 12 و 13 فروردین در خانه ماندند و با وحدت و همدلی در راستای مبارزه با بیماری کووید 19 همکاری کردند که از همه آنها قدردانی می‌شود.
وی اضافه کرد: در همین ارتباط از اصناف و کسبه‌ای که در این روزها مشاغل خود را تعطیل کردند، از نیروی مقاومت بسیج و هلال احمر که به صورت شبانه‌روزی ورودی‌ها و خروجی‌های شهرستان را کنترل کردند و از شهرداری‌ها، دهیاری‌ها و نیروی خدوم اداره راهداری و حمل و نقل جاده‌ای نیز سپاسگذاری ویژه داریم.
تاملی همچنین با تجلیل از مدافعان سلامت و نیروهای شبکه بهداشت و درمان یادآور شد: این طرح با همکاری نیروی مقاومت بسیج و دیگر دستگاه‌های مربوطه در حال اجرا است و در قالب آن به خانواده‌ها بسته‌های بهداشتی نیز اهدا می‌شود.
بیماری ویروسی کرونا 2019 (COVID-19) که نخستین‌بار در ووهان چین شناسایی شد، به بیش از 200 کشور سرایت کرده و سازمان بهداشت جهانی را برآن داشته است تا وضعیت فوق العاده اعلام کند.
شهرستان 42 هزار نفری اردستان در فاصله نزدیک به 118 کیلومتری شمال شرقی اصفهان واقع شده است.
برچسب‌ها
ویروس کرونا اردستان اصفهان

http://www.sepahannews.ir/fa/News/131992/اردستان-رتبه-نخست-غربالگری-کرونا-در-استان-اصفهان-شد
بستن   چاپ