پیام سپاهان
طی روزهای آینده اجرا می‌شود؛
برگزاری کلاس‌های آموزش مجازی دانشگاه آزاد اصفهان در مقطع کارشناسی
شنبه 16 فروردين 1399 - 15:45:06
پیام سپاهان - ایسنا/اصفهان معاون آموزشی و تحصیلات تکمیلی دانشگاه آزاد اسلامی واحد اصفهان گفت: از امروز 16 فروردین ماه، کلاس‌های برخط این واحد دانشگاهی در سال جدید با مقطع کارشناسی ارشد و دکتری آغاز شده و طی روزهای آینده نیز دانشجویان مقطع کارشناسی به صورت دانشکده به دانشکده از کلاس‌های بر خط استفاده خواهند کرد.

اکبر پیرستانی با اعلام این خبر، اظهار کرد: با توجه به شیوع ویروس کرونا و تعطیلی دانشگاه، از هفته اول اسفند در مرحله اول کلاس‌های مقطع کارشناسی ارشد و دکتری را آغاز کردند و دانشجویان در کلاس‌های مجازی حاضر شدند. در مرحله دوم که از امروز آغاز می‌شود، تمام مقاطع تحصیلی تا زمان بازگشایی مجدد دانشگاه‌ها و برگزاری کلاس‌های حضوری از آموزش بر خط بهره‌مند خواهند شد.
وی با اشاره به ویژگی‌های کلاس برخط، خاطر نشان کرد: در این روش آموزشی که یکی از بهترین و معتبرترین شیوه‌های آموزش مجازی در دنیا به شمار می‌رود، بین اجزای کلاس یعنی استاد و دانشجو تعامل همزمان برقرار می شود و دانشجویان می‌توانند سؤالات خود را مطرح و اساتید پاسخ‌گوی سؤالات باشند.
به گزارش ایسنا و به نقل از روابط عمومی دانشگاه آزاد اسلامی واحد اصفهان، معاون آموزشی و تحصیلات تکمیلی واحد اصفهان گفت: روش آموزشی فقط محدود به کلاس‌های برخط نخواهد بود و از اساتید خواسته شده تا فایل صوتی، جزوات و پاورپوینت آموزشی خود را در صفحات شخصی خود در سایت دانشگاه و پیام رسان‌های مرتبط با دانشگاه بارگذاری کرده تا دانشجویان نیز قادر به استفاده از آن باشند.
وی افزود: با توجه به اینکه این شهر بزرگ دانشگاهی نزدیک به 20 هزار دانشجو دارد و حضور همزمان آنان جهت شرکت در کلاس ممکن است سبب اختلال در کیفیت اینترنت و سایت دانشگاه شود، از این رو با دستور ریاست دانشگاه و همت حوزه فناوری اطلاعات زیرساخت‌های رایانه‌ای دانشگاه در هفته دوم نوروز تجهیز و به‌روزرسانی شدند و برای دانشجویان هررشته در مقطع کارشناسی به صورت مجزا روز حضور در کلاس پیامک می‌شود تا شاهد تراکم در سایت نباشیم و فرایند یادگیری به بهترین شکل صورت پذیرد.
عضو ستاد آموزش مجازی واحد اصفهان از دانشجویان خواست تا در اسرع وقت نرم افزارهای ارائه شده در سایت را نصب و فیلم‌های آموزشی را مشاهده کنند و طبق زمانبندی که برای هر رشته به صورت مجزا اطلاع رسانی می‌شود، در کلاس‌های درس شرکت کرده و در صورت بروز هرگونه مشکل با شماره پشتیبان که در سایت دانشگاه قسمت کلاس آنلاین منتشر شده تماس بگیرند.
پیرستانی تصریح کرد: تا زمانی که امکان برگزاری کلاس‌های حضوری فراهم شود کلاس‌های بر خط به عنوان محور آموزشی دانشگاه شناخته شده و دانشجویان طبق زمان بندی ملزم به حضور در کلاس‌ها هستند و پس از آن با توجه به مصوبات سازمان مرکزی دانشگاه آزاد اسلامی در مورد تمدید ترم و میزان آن عمل خواهد شد.
انتهای پیام

http://www.sepahannews.ir/fa/News/131976/برگزاری-کلاس‌های-آموزش-مجازی-دانشگاه-آزاد-اصفهان-در-مقطع-کارشناسی
بستن   چاپ