پیام سپاهان
اهالی سمیرم در خانه ماندند
چهارشنبه 13 فروردين 1399 - 15:40:53
پیام سپاهان - اصفهان- فرماندار سمیرم گفت: شهروندان این شهر و حتی روستاییان، با ماندن در خانه همراهی خوبی با مسوولان و ستاد کرونا داشتند.

محمدرضا عسگریان روز چهارشنبه در جلسه ستاد پیشگیری و مدیریت کرونا در فرمانداری سمیرم اظهار داشت: روز گذشته و امروز سمیرمی‌ها در خانه ماندند و با این اقدام کمک بزرگی به کاهش شیوع ویروس کرونا کردند.
وی خاطر نشان کرد: اهالی این شهرستان با وجود اینکه سرتاسر این منطقه کوهستانی است و فصل بهار بهترین فرصت برای کوه رفتن است از این اقدام صرف نظر کردند و به گردش و کوه نرفتند.
رییس ستاد مدیریت و مقابله با کرونای سمیرم ادامه داد: این شهرستان در 5 روز هیچ مورد ابتلا به کووید 19 نداشته و موارد مشکوک بستری در بیمارستان نیز کمتر از 9 نفر هستند.
عسگریان با بیان اینکه وضعیت شیوع ویروس تنها با قطع زنجیره ارتباط انسانی محقق می‌شود، باز هم از مردم خواست همه شرایط بهداشتی و حفاظتی را رعایت کنند و با ماندن در منزل یاریگر مسوولان و بویژه عوامل بهداشت و درمان باشند.
روح الله نصر اصفهانی دادستان سمیرم نیز در این نشست بر قاطعیت برخورد با متخلفان و قانون‌شکنان تاکید کرد و گفت: همه سخت گیری‌ها در شرایط موجود تنها برای سلامتی مردم و شهروندان است.
جانشین فرماندهی انتظامی سمیرم هم در ادامه گفت: 218 دستگاه خودرو متخلف روز گذشته (12 فروردین) توسط ماموران پلیس سمیرم اعمال قانون شدند.
سرگرد طاهرزاده اظهار داشت: تعدادی از این خودروها غیربومی بودند که با بی توجهی به شرایط و مصوبه های ستاد مدیریت کرونا این تخلف‌ها را مرتکب شدند.
وی تصریح کرد: تردد خودرو در داخل و جاده‌های خروجی ممنوع است و گشت‌های نامحسوس پلیس در سطح شهر همه ترددها را کنترل و جریمه‌های سخت و بدون بازگشتی برای متخلفان اعمال می‌کنند.
سرگرد طاهرزاده تاکید کرد: عموم مردم سمیرم با رعایت مقررات و قوانین اعلام شده ستاد مدیریت کرونا و وزارت بهداشت، مشارکت خوبی در مبارزه با ویروس کرونا داشتند.
به همت فعالان رسانه‌ای، نیروهای بسیج، کانون مهدویت، اعضای پویش قیام علیه فقر، کانون خادم‌یاران آستان قدس رضوی و با همکاری مرکز فنی و حرفه ای، 5 هزار تعداد ماسک و دستکش تولید و بین مردم محله‌های حاشیه نشین، پمپ بنزین‌ها، جایگاه سوخت CNG و برخی نیروهای خدماتی سطح شهر و همچنین پایگاه‌های کنترل سلامت در ورودی‌ها و خروجی‌های سمیرم و سایر شهرها و روستاهای تابعه این شهرستان توزیع شد.
20 نفر تا زمان حاضر در سمیرم به بیماری کووید 19 مبتلا شده اند و یک زن کهنسال روستایی از این میان، بر اثر کرونا جان باخت.
شهرستان سمیرم در 160 کیلومتری جنوب اصفهان واقع شده‌ است.
برچسب‌ها
ویروس کرونا بیماری های ویروسی سلامتی سمیرم بهداشت و سلامت

http://www.sepahannews.ir/fa/News/131836/اهالی-سمیرم--در-خانه-ماندند
بستن   چاپ