پیام سپاهان
فعالیت 400 گروه جهادی در ضدعفونی شهرهای استان اصفهان
چهارشنبه 13 فروردين 1399 - 10:54:55
پیام سپاهان - ایسنا/اصفهان فرمانده سپاه صاحب‌الزمان (عج) استان اصفهان گفت: توزیع یک میلیون و 300 هزار ماسک و فعالیت 400 گروه جهادی در ضدعفونی شهرهای استان از جمله اقدامات سپاه برای مقابله با ویروس کرونا بوده است.

سردار مجتبی فدا با اشاره به فلسفه تشکیل سپاه برای خدمت‌رسانی به مردم، اظههار کرد: سپاه پاسداران در کنار بسیج با حضور در دفاع مقدس و دفاع از حرم اهل بیت (ع)، در زمان وقوع سیل و بحران با حضور فعال بسیج سازندگی و در شرایط امروز نیز با حضور فعال و چشمگیر در جامعه برای شکست کرونا به میدان آمده است.
وی افزود: پیگشیری، پاکسازی، ضدعفونی و گندزدایی معابر و اماکن عمومی، تولید بسته‌های بهداشتی و ضد عفونی منازل، تأمین مواد مورد نیاز از جمله مواد غذایی، تهیه و توزیع مواد ضدعفونی کننده الکل و ماسک و برخورد با محتکرین و سوء استفاده کنندگان از جمله اقدامات سپاه استان اصفهان در راستای مقابله با کرونا بوده است.
فداد ادامه دا: همچنین استفاده از مشارکت‌های مردمی و برپایی کارگاه‌های ماسک‌سازی شرایطی را به وجود آورده است که مشکل کمبود ماسک و مواد ضدعفونی کننده نداریم.
فرمانده سپاه صاحب الزمان(عج) استان اصفهان، خاطرنشان کرد: در راستای اقدامات سپاه و بسیج استان اصفهان در مقابله با ویروس کرونا، ضدعفونی بیش از 168 هزار مسجد، اماکن مذهبی و مدرسه، ضد عفونی بیش از 121 هزار و چهارصد نقطه از اماکن عمومی و معابر استان، فعال‌سازی بیش از 500 کارگاه تولید ماسک، آموزش چهره به چهره به بیش از 481 هزار از شهروندان، تهیه و توزیع بیش از 485 هزار بروشور آموزشی و تولید بیش از 676 هزار ماسک و توزیع بیش از یک میلیون و 300 هزار ماسک انجام شده است.
به گزارش ایسنا و به نقل روابط عمومی سپاه صاحب‌الزمان (عج) استان اصفهان، وی ادامه داد: در همین راستا توزیع 167 هزار جفت دستکش و یک میلیون و 500 هزار لیتر مایع ضد عفونی کننده، فعالیت بیش از 400 اکیپ از گروه‌های جهادی در قالب 5600 نفر از بسیجیان استان اصفهان از دیگر اقدامات سپاه استان اصفهان در راستای مبارزه با ویروس کرونا است.
وی به اقدامات بسیج دانشجویی اشاره و گفت: توزیع 13 هزار بسته بهداشتی همراه با مایع ضدعفونی کننده در حاشیه شهر اصفهان، رصد بیش از 300 دارو خانه در 24 شهرستان استان، ایجاد ایستگاه‌های غربالگری و توزیع 8 هزار بروشور آموزشی در سطح شهر اصفهان و کاشان گوشه‌ای از اقدامات دانشجویان بسیجی اصفهانی در راستای مقابله با ویروس کرونا است.
فرمانده سپاه صاحب‌الزمان (عج) استان اصفهان در خصوص اقدامات بسیج جامعه پزشکی در مبارزه با کرونا گفت: حضور فعال و مستمر اعضای بسیج جامعه پزشکی در شیفت‌های مرکز مشاوره تلفنی دانشگاه علوم پزشکی اصفهان، به کارگیری 22 گروه در قالب 236 نفر از متخصصان حوزه پزشکی و پیراپزشکی و کمک به کادر درمان و پزشکی، برپایی میزهای خدمت بهداشتی درمانی در مراکز مختلف استان اصفهان و آمادگی برای تأمین پزشکان برای مراکز پزشکی، درمانی و درمانگاهی که با کمبود پزشک و پرستار مواجه هستند از اقدامات بسیج جامعه پزشکی بوده است.
وی به برگزاری رزمایش دفاع بیولوژیک و پاکسازی محیطی یگان‌های نیروی زمینی سپاه در استان در روز پاسدار اشاره و اظهار کرد: در این رزمایش یگان‌های تابعه قرارگاه منطقه‌ای سیدالشهدا (ع) در استان‌های اصفهان، یزد و چهارمحال بختیاری با بهره‌گیری از ظرفیت‌های موثر خود ضدعفونی و گندزدایی از سطح شهرها را انجام دادند.
فدا به برپایی بیمارستان فوق تخصصی شهید آیت‌الله صدوقی در استان‌های قم و تهران اشاره و ادامه داد: این بیمارستان شامل 44 کانکس با ظرفیت 180 بیمار است که با همکاری پشتیبانی نیروی زمینی سپاه پاسداران و بیمارستان شهید صدوقی اصفهان تجهیز شده و تمام کادر آن نیز از کارکنان تخصصی سپاه هستند که با 9 کانتینر به این شهرها وارد شده است. همچنین کمک لجستیکی برای انتقال بیماران و تجهیزات پزشکی به دانشگاه علوم پزشکی نیز انجام شده است.
فرمانده سپاه صاحب‌الزمان (عج) استان اصفهان افزود: در این روزها که برخی از مردم با مشکلات معیشتی دست و پنجه نرم می‌کنند نزدیک به 100 هزار بسته غذایی آماده و توزیع شده است و در روزهای آینده نیز 50 هزار بسته غذایی آماده توزیع می‌شود. برخی از خیران نیز به میدان آمده‌اند تا با اختصاص ماسک و مواد ضدعفونی در راستای پیشگیری از این ویروس قدم بردارند که در این خصوص مبلغ 800 میلیون تومان کمک شده است.
انتهای پیام

http://www.sepahannews.ir/fa/News/131823/فعالیت-400-گروه-جهادی-در-ضدعفونی-شهرهای-استان-اصفهان
بستن   چاپ