پیام سپاهان
کیت‌های تشخیص کرونا در اصفهان به تایید سازمان غذا و دارو می‌رسد
چهارشنبه 13 فروردين 1399 - 08:26:25
پیام سپاهان - اصفهان - سخنگوی دانشگاه علوم پزشکی اصفهان گفت: کیت‌های مورد استفاده در تشخیص بیماری کووید- 19 همگی به تایید سازمان غذا و دارو می‌رسد و سپس در استان‌ها از جمله اصفهان توزیع می‌شود.

آرش نجیمی روز چهارشنبه در گفت و گو با ایرنا بدون اشاره به تعداد این کیت‌ها افزود: علاوه بر آن باید تاکید کرد که اقدامات درمانی برای نجات جان بیمار به هیچ وجه وابسته به نتیجه آزمایش نیست.
وی ادامه داد: کیفیت لوازم حفاظتی نیز بطور مستمر پایش می‌شود و در مواردی نیز برخی از آنها بدلیل کیفیت پایین از چرخه استفاده خارج شده‌اند.
به تازگی در شبکه‌های اجتماعی و فضای مجازی مطالبی دائر براینکه کیت‌های چینی در بیمارستان‌هایی اصفهان توان سنجش و تشخیص درست بویروس کورنا را ندارند، منتشر شده است.
بر اساس آخرین اعلام، مرکز روابط عمومی و اطلاع رسانی وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی، تاکنون 44 هزار و 606 نفر در کشور بطور قطعی به ویروس کرونا مبتلا شده، 2 هزار و 898 نفر بر اثر ابتلا به این ویروس فوت کرده و 14 هزار و 656 نفر نیز بهبود یافته‌اند و سه هزار و 703 نفر از بیماران در وضعیت شدید این بیماری قرار دارند.
هم‌اکنون حدود 40 کلینیک خصوصی و 20 مرکز بهداشتی در سطح یک و پنج کلینیک خصوصی، یک کلینیک کودکان، چهار کلینیک دولتی و 2 کلینیک تامین اجتماعی در سطح 2 در استان اصفهان خدمات مختلف را به بیماران کرونا ارائه می‌دهند.
برچسب‌ها
ویروس کرونا اصفهان دانشگاه علوم پزشکی اصفهان

http://www.sepahannews.ir/fa/News/131817/کیت‌های-تشخیص-کرونا-در-اصفهان-به-تایید-سازمان-غذا-و-دارو-می‌رسد
بستن   چاپ