پیام سپاهان
مدیر حفظ نباتات سازمان جهادکشاورزی استان اصفهان:
نرخ خرید تضمینی گندم و جو همانند سال قبل خواهد بود
سه شنبه 12 فروردين 1399 - 23:24:51
پیام سپاهان - ایسنا/اصفهان مدیر حفظ نباتات سازمان جهادکشاورزی استان اصفهان با اشاره به رشد 30 درصدی سطح زیر کشت محصولات گندم و جو در اراضی کشاورزی استان اصفهان در سال زراعی جدید، گفت: باتوجه به شیوع ویروس کرونا، سازمان جهاد کشاورزی استان اصفهان بر نوع توزیع و عرضه گندم و جو اراضی کشاورزی به صورت بهداشتی در بازار نظارت دقیق دارد.

محمودرضا افلاکی اظهار کرد: باتوجه به اقدامات و تسهیلاتی که از سوی دستگاه‌های اجرایی برای توسعه اراضی کشاورزی استان به خصوص کشت گندم و جو درنظر گرفته شده، شاهد رشد 30 درصدی سطح زیر کشت محصولات گندم و جو در اراضی کشاورزی استان اصفهان در سال زراعی جدید هستیم.
وی افزود: از اقدامات موثر سازمان جهادکشاورزی استان اصفهان در توسعه اراضی سطح زیر کشت گندم و جو استان در سال جاری می‌توان به ایجاد تغذیه بهینه، کودرسانی صحیح، استفاده از شیوه نوین آبرسانی، استفاده از کودهای ازته، کنترل آفات و کنترل و جلوگیری از رشد علف‌های هرز اشاره کرد.
مدیر حفظ نباتات سازمان جهادکشاورزی استان اصفهان تاکید کرد: درحال حاضر سطح زیر کشت گندم آبی در اراضی کشاورزی استان 60 هزار و 510 هکتار و سطح زیر کشت جو آبی در اراضی استان 55هزار هکتار است.
افلاکی گفت: در سطح کشت دیم در اراضی استان اصفهان هم در مناطق سردسیر بیش از 18 هزار و 270 هکتار گندم دیم و 3 هزار هکتار هم جو دیم کشت شده که به زودی به مرحله برداشت می‌رسد.
وی یادآور شد: اجرای اقدامات لازم جهت توسعه سطح زیر کشت محصولات گندم و جو استان اصفهان باعث شده تا شاهد عملکرد بسیار مطلوبی در حوزه سطح کیفیت این محصولات در اراضی کشاورزی استان اصفهان باشیم.
مدیر حفظ نباتات سازمان جهادکشاورزی استان اصفهان اضافه کرد: خوشبختانه توانستیم بخش کمبود در سطح اراضی کشت گندم را در بخش اراضی سطح کشت جو استان جبران کنیم. این اقدام نقش مهمی در برطرف کردن مشکل کمبود محصول گندم و جو در بازار استان اصفهان ایفا خواهد کرد.
وی در خصوص وضعیت نرخ خرید تضمینی گندم و جو از کشاورزان استان اصفهان در سال جدید یادآور شد: با رایزنی‌های با مسئولان سازمان جهادکشاورزی استان اصفهان مقرر شد هیچ تغییر مبنا بر افزایش نرخ خرید تضمینی گندم و جو از کشاورزان استان اصفهان صورت نگیرد و قیمت خرید تضمینی هر کیلوگرم گندم و جو از کشاورزان استان اصفهان مشابه سال گذشته 2 هزار و 500 تومان خواهد بود.
به گزارش ایسنا و به نقل از جهاد کشاورزی استان اصفهان، افلاکی گفت: باتوجه به وضعیت شیوع ویروس کرونا در استان اصفهان، سازمان جهاد کشاورزی استان بر نوع توزیع و عرضه گندم و جو اراضی کشاورزی به صورت بهداشتی در بازار نظارت دقیق دارد.
انتهای پیام

http://www.sepahannews.ir/fa/News/131814/نرخ-خرید-تضمینی-گندم-و-جو-همانند-سال-قبل-خواهد-بود
بستن   چاپ