پیام سپاهان
افزون‌بر 1700 بیمار تنفسی از مراکز درمانی منطقه کاشان ترخیص شدند
يکشنبه 10 فروردين 1399 - 14:08:42
پیام سپاهان - کاشان- رییس دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی درمانی کاشان گفت: یک‌هزار و 707 نفر تاکنون از بیمارستان‌های شهرستان‌های کاشان و آران‌وبیدگل مرخص شدند.

سید علیرضا مروجی روز یکشنبه در این زمینه تشریح کرد: از ابتدای شیوع بیماری کرونا تا کنون نتیجه آزمایش 831 نفر از بیماران مشکوک تنفسی مثبت اعلام شده است که 715 مورد از این بیماران مربوط به کاشان و 116 مورد مربوط به آران‌وبیدگل و شامل 500 نفر مرد و 331 نفر زن هستند.
وی با اشاره به منفی بودن نتیجه آزمایش 363 نفر افزود: در زمان حاضر 324 بیمار داریم که 302 نفر در بیمارستان شهید بهشتی کاشان و سایرین در آران‌وبیدگل بستری هستند.
رییس دانشگاه علوم پزشکی کاشان با اشاره به طرح غربالگری بیان کرد: این طرح همچنان در منطقه ادامه دارد و تا کنون نزدیک به 75 درصد جمعیت، برابر با 370 هزار نفر از مردم 2 شهرستان از سوی نیروهای حوزه بهداشت با همکاری بسیج غربالگری شدند و تیم‌های نظارتی ویژه وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی نیز به صورت دقیق بر این طرح نظارت می‌کنند.
وی در ادامه از همکاری خوب موسسه‌های خیریه درمانی که در بحران کرونا موجب شدند بار مرکزهای دولتی و بیمارستان‌های دولتی کاهش پیدا کند، تشکر ویژه کرد.
مروجی با اشاره موازین بهداشتی حرفه‌ای در کارخانه‌ها و کارگاه‌ها همچنین گفت: اقدام‌های کنترلی بهداشت محیطی در سطح معابر عمومی و اماکن خاص مانند عابر بانک‌ها با قدرت و قوت در حال ادامه است و از همکاری خیرین، اصناف و سایر اقشاری که در این راه کمک کردند، قدردانی می‌شود.
بیماری ویروسی کرونا 2019 (COVID-19) نخستین‌بار در ووهان چین شناسایی شد و تا کنون به بیش از 90 درصد کشورها سرایت کرده و سازمان بهداشت جهانی را برآن داشته است تا وضعیت فوق العاده اعلام کند.
جمعیت نزدیک به 500 هزار نفری شهرستان‌های کاشان و آران‌وبیدگل زیر پوشش خدمات بهداشتی و درمانی دانشگاه علوم پزشکی کاشان قرار دارند.
برچسب‌ها
ویروس کرونا اصفهان کاشان

http://www.sepahannews.ir/fa/News/131690/افزون‌بر-1700-بیمار-تنفسی-از-مراکز-درمانی-منطقه-کاشان-ترخیص-شدند
بستن   چاپ