پیام سپاهان
مدیرکل انتقال خون استان اصفهان مطرح کرد؛
پلاکت، بیشترین نیاز مراکز انتقال خون اصفهان
يکشنبه 10 فروردين 1399 - 10:48:17
پیام سپاهان - ایسنا/اصفهان مدیرکل انتقال خون استان اصفهان با بیان اینکه از دوم تا هفتم فروردین ماه مردم بیش از یک هزار و 250 واحد خون اهدا کردند، گفت: به اندازه ای که خون اهدا می شود، به همین مقدار نیز روزانه خون در مراکز درمانی استفاده می شود.

مجید زینلی در گفت وگو با ایسنا، با بیان اینکه در حال حاضر بیشترین نیاز مراکز انتقال خون به پلاکت است، اظهار کرد: البته به خون نیز نیاز داریم، اما اولویت با موجود بودن و در دسترس بودن هر چه بیشتر میزان پلاکت است.
مدیر کل انتقال خون استان اصفهان گفت: اصفهان در مواقع خاص به استان های همجوار کمک رسانی می کرد، اما هم اکنون اصفهان خود نیازمند دریافت پلاکت است.
وی با بیان اینکه از دوم تا هفتم فروردین ماه امسال مردم بیش از یک هزار و 250 واحد خون اهدا کردند، گفت: به همین اندازه که خون اهدا می شود، به همین مقدار نیز روزانه در مراکز درمانی خون استفاده می شود.
زینلی خاطر نشان کرد: با توجه به اینکه خون و فرآورده های خونی تاریخ انقضای محدودی دارند، به صورت روزانه به خون و فرآورده های آن نیاز داریم و به همین خاطر از مردم درخواست می کنیم به صورت مستمر و روزانه به این مراکز مراجعه کنند.
انتهای پیام

http://www.sepahannews.ir/fa/News/131681/پلاکت،-بیشترین-نیاز-مراکز-انتقال-خون-اصفهان
بستن   چاپ