پیام سپاهان
مدیرکل گمرکات استان اصفهان:
جهش تولید در گرو حمایت از فعالان اقتصادی است
شنبه 9 فروردين 1399 - 12:51:57
پیام سپاهان - اصفهان- مدیرکل گمرکات استان اصفهان گفت: از مهمترین ظرفیت های گمرک استان اصفهان در حمایت از جهش تولید «انبارهای اختصاصی» و «فعالان مجاز اقتصادی» است.

رسول کوهستانی پزوه در گفت و گو با خبرنگار مهر با توجه به شعار امسال، «جهش تولید»، و با اشاره به صحبتهای رئیس قوه قضاییه، که قاچاق کالا را مانند خنجری که تولید را برهم می زند دانسته و توصیه کرده است که سامانه هایی از سوی گمرکات، وزارت اقتصاد، نظام پولی و بانکی باید فعال شود و بخش نظارتی بر آن نظارت داشته باشند، اظهار داشت: گمرک جمهوری اسلامی ایران از سالهای گذشته با راه اندازی سامانه جامع گمرکی و سامانه تجارت فرامرزی در جهت مبارزه با قاچاق کالاپیشگام بوده است.
وی افزود: با راه اندازی سامانه جامع انبارها در سال جاری و اتصال آن با سایر سامانه های مرتبط ممانعت از قاچاق کالا در جهت نیل به «جهش تولید» انجام خواهد شد.
مدیرکل گمرکات استان اصفهان اشاره ای هم به نصب دستگاه xray در مبادی ورودی، پلمپ الکترونیک و دوربین و راهبندو باسکولهای الکترونیک در زمینه مقابله با قاچاق کالا داشت و گفت: گمرکات استان اصفهان در سال گذشته بسته حمایتی از تولید را ارائه داد که با تکمیل و به روزرسانی آن در سال جاری در زمینه «جهش تولید» راهکارهایی ارائه شده است.
وی بیان داشت: انبارهای اختصاصی از مهمترین ظرفیت های گمرک در استان اصفهان است که در تحقق «جهش تولید» موثر خواهد بود.
کوهستانی پزوه با توضیح اینکه انبارهای اختصاصی محلی است در واحدهای تولیدی یا انبار صاحب کالا که طی شرایطی که قانون مشخص کرده است ایجاد می شود و کالا مستقیم تحت رویه ترانزیت داخلی از تمام مرزهای کشور به این انبارها وارد و تحت نظارت گمرک نگهداری و ترخیص می شود، افزود: از مهمترین مزایای انبار اختصاصی کاهش هزینه های انبارداری، تخلیه و بارگیری واحدهای تولیدی است و همچنین هر زمان نیاز واحد تولیدی باشد ترخیص انجام خواهد شد.
وی با اعلام اینکه در استان اصفهان 27 انبار اختصاصی وجود دارد، گفت: از دیگر ظرفیت های گمرک استان اصفهان در تحقق «جهش تولید» فعالان مجاز اقتصادی است. این فعالان اقتصادی و تولیدکنندگان با ثبت نام درسایت گمرک جمهوری اسلامی ایران و تکمیل مراحل آن فعال مجاز اقتصادی شناخته می شوند که این موضوع مطابق کنوانسیون کیوتو تسهیلات خاصی را برای آنها در نظر خواهد گرفت.
مدیرکل گمرکات استان اصفهان اشاره ای هم به شیوع ویروس کرونا و تاثیرات منفی آن برصادرات و واردات از استان اصفهان به علت بسته شدن مرزها و یا نیمه فعال شدن این مرزها داشت و اعلام کرد: میزان صادرات استان اصفهان طی سال 98 هفت میلیون و 415 هزار تن و به ارزش 2 میلیارد و 639 میلیون دلار بوده و میزان صادرات استان اصفهان نسبت به سال 97 از لحاظ ارزش تقریباً بدون تغییر و از حیث وزن 45 درصد رشد داشته است.
وی سهم این استان از صادرات غیرنفتی کشور 5 درصد برشمرد و گفت: یک هزار و 255 قلم کالا از استان اصفهان طی سال 98 صادرات داشته ایم؛ عمده صادرات استان اصفهان محصولات و مصنوعات بوده که در واحد های تولیدی استان پردازش، فراوری و تولید شده است.
کوهستانی پزوه بیان داشت: مهمترین کالاهای صادراتی استان اصفهان چدن، آهن و فولاد و مصنوعات آن به ارزش یک میلیارد و 284 میلیون دلار و با سهم 49 درصد، فراورده های نفتی به ارزش 516 میلیون و 506 هزار دلار با سهم 20 درصد و محصولات شیمی آلی به ارزش 119 میلیون و 486 هزار دلار باسهم 5 درصد بوده اند.
وی با اشاره به اینکه به 98 کشور جهان از استان اصفهان در سال 1398 صادرات داشته است گفت: مهمترین کشورهای هدف صادراتی استان اصفهان عراق، چین، افغانستان، امارات و پاکستان می باشند و میزان صادرات استان اصفهان به کشور عراق 630 میلیون دلار، چین 356 میلیون دلار، افغانستان 286 میلیون دلار، امارت متحده عربی 214 میلیون دلار و پاکستان 151 میلیون دلار بوده است.

http://www.sepahannews.ir/fa/News/131635/جهش-تولید-در-گرو-حمایت-از-فعالان-اقتصادی-است
بستن   چاپ