پیام سپاهان
همه باید نسبت به اجرای طرح فاصله گذاری اجتماعی در اصفهان پایبند باشند
پنجشنبه 7 فروردين 1399 - 21:27:15
پیام سپاهان - اصفهان- استاندار اصفهان گفت: دستورالعمل اجرایی طرح فاصله گذاری اجتماعی از هشتم فروردین در این استان آغاز می‌شود که همه باید نسبت به انجام این مهم پایبند باشند.

عباس رضایی روز پنجشنبه بعد از برگزاری جلسات ستاد پیشگیری و مقابله با کرونا استان در استانداری در جمع خبرنگاران افزود: هدف از این طرح کمک به قطع زنجیره انتقال ویروس با کاهش تماس و نبود برگزاری اجتماعات و حذف ترددهای غیر ضروری در کشور و استان اصفهان است.
استاندار اصفهان، مدت زمان اجرای این طرح را نامشخص دانست و گفت: شیوه اجرای این طرح به این صورت بوده که صرفا افراد بومی و مقیم و ساکن هر شهر مجاز به ورود به آن شهر هستند و ورود افراد غیر ساکن ممنوع است.
وی ادامه داد: بنابراین خروج افراد غیر ساکن و مسافرانی که به استان اصفهان سفر کردند به شهرهای محل حضور فعلی خود برای رفتن به محل سکونت بلامانع است اما خواهشمندیم برای جلوگیری از ترافیک هرچه زودتر سفر را مدیریت و به موطن اصلی و شهر محل سکونت برگردند.
به گفته رضایی، از این رو تسریع در برگشت استان مبادی خروجی آزاد است و مشکلی ندارد اما در طول مسیر اجازه ورود به هیچ یک از شهرهای استان اصفهان را ندارند و از کنار گذرها و کمربندی‌ها حق تردد دارند.
وی با بیان اینکه مدارس و دانشگاه‌ها تا پایان زمان طرح تعطیل است، اظهارداشت: پارک‌ها، بوستان‌ها، تفرجگاه‌ها، مراکز تفریحی و استخر که محل تجمع افراد است تعطیل هستند و فرمانداران شهرستان‌ها و شهرداران مراقبت خواهند کرد که هیچکس وارد این اماکن نشود.
استاندار اصفهان ادامه داد: اصناف و مشاغل، طبق دستورالعمل تهران به سه گروه تقسیم بندی می‌شوند از این رو گروه اول که باید فعال باشند شامل فروشگاه‌های زنجیره‌ای مایحتاج مردم همچون نانوایی، مراکز بهداشتی درمانی دولتی و خصوصی، داروخانه، مراکز و فروشگاه دامپزشکی، سوپرمارکت، میوه فروش سبزی فروش، میادین میوه ، مرغ فروشی،ماهی، قصابی، جایگاه سوخت، لبنیات و تعمیرات تخصصی خودرو، تهیه غذا اماده بیرون بر است که باید همه روزه فعال باشند.
وی اضافه کرد: گروه دوم مشاغل که اجازه معدود و محدود داریم که هیچ صنفی در استان نیست و گروه سوم در استان باید تعطیل باشند.
رضایی گفت: ادارات مختلف سطح استان توجه کنند همانگونه که مصوبه داشتیم ستاد ملی کرونا تصویب کرده که حداکثر یک سوم کارکنان به صورت نوبتی با تشخیص مدیر که بتوانند ارایه خدمت کنند و برمبنای شرایط روز فعالیت کنند.
وی گفت: برگزاری هرگونه مراسم رسمی و غیررسمی که موجب تجمع افراد می‌شود ممنوع است، همچنین اگر معدود نماز جماعت‌هایی همچنان برپاست خواهشمندیم از امروز همه نمازهای جماعت تعطیل شود.
به گفته استاندار اصفهان، تردد خودروهای امدادی و درمانی و پلیس و حمل بار، کالا و مایحتاج مردم، سوخت مشمول ممنوعیت‌ها نمی‌شود. وی اضافه کرد: اعمال محدودیت حداکثری جابه جایی از طریق قطار، اتوبوس بین شهری از فردا بسیار محدود و برمبنای پروتکل است.
رضایی افزود: تبصره‌ای برای افراد ساکن و شاغل در استان که از شهری به شهر دیگر قصد عبور و مرور دارند در نظر گرفته شد که نحوه شناسایی افراد بومی از طریق کارت ملی، پلاک خودروی استان، بیمه نامه خودرو و کارت تردد و عبور و مرور که توسط فرمانداری‌ها تهیه شده، است.
وی خاطرنشان کرد: طرح کنترل بهداشتی در مبادی خروجی با تشخیص همکاران دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی درمانی با مشارکت هلال احمر، بسیج و اداره فناوری و اطلاعات و راه و شهرسازی در نقاط مختلف استان اجرایی می‌شود.
استاندار اصفهان با اشاره به ضمانت اجرای طرح فاصله گذاری اجتماعی کاهش زنجیره انتقال بیماری کرونا گفت: ضمانت قانونی آن مطالبه جدی و به حق آحاد کشور به ویژه استان اصفهان است که در راستای مطالبه درست و معقول شهروندان بوده و امیدواریم با خانه نشینی ما را در این طرح یاری کنند.
وی با بیان اینکه خودروهای افراد متخلف توقیف می‌شود، افزود: یعنی هرکس از مقررات سرپیچی کند خودرو آن به مدت یکماه توقیف و هزینه‌های جانبی به عهده مالک می‌باشدهمچنین جریمه نقدی به مبلغ 500 هزار تومان برای آن‌ها اعمال می‌شود.
اخبار و اطلاعات بیماری کرونا از زبان سخنگوی ستاد مطرح شود
استاندار اصفهان از مردم درخواست کر: ما یک مرجعیت واحد برای اعمال اجرایی، اعلام اخبار، نوع اقدامات و پاسخ به سوالات داریم که مهندس غلامی به عنوان سخنگوی ستاد مقابله با کرونا استان است.
وی ادامه داد: هرگونه اخبار، اطلاعات و مساله را از لسان سخنگوی ستاد قبول کنند و به هیچ عنوان به موارد دیگر توجه نکنند.
رضایی هدف از اجرای طرح کاهش زنجیره انتقال بیماری کووید 19 را تشویق، ترغیب و ایجاد فضای بهتر برای در خانه ماندن شهروندان دانست و بیان کرد: صرفا بحث این است که تا جای ممکن کاهش زنجیره انتقال ویروس را ایجاد و از این فرصت استفاده کنیم.
وی اظهار داشت: از شبکه‌های اجتماعی و فعالان رسانه‌ای خواهشمندیم، صرفا بر مبنای سیاست‌هایی که از طریق ستاد استان اعلام می‌شود ما را یاری کنند. استاندار اصفهان گفت: همچنین از روحانیت، بزرگان، سیاسیون، استادان دانشگاه، کسبه، اصناف و تمام افرادی که در خانه ماندند خواهشمندیم در این مساله بسیار مهم ما را راهنمایی و ارشاد کنند و از ذکر برخی مسائل دیگر خودداری کنند.
وی ادامه داد: از چند صدایی در اعلام اخبار، داده‌ها و پاسخگویی‌های خودجوش توجه لازم را داشته و از مردم فهیم و بزرگوار استان خواهش می‌کنم صرفا از لسان سخنگوی ستاد از اقدامات مطلع شوند.
به گفته رضایی، رسانه‌ها همیشه یار و یاور ما بودند از این رو صرفا به انتشار اخبار و اطلاعات از طریق سخنگوی ستاد عمل کنند.
استاندار اصفهان گفت: از چهره‌های سیاسی، روحانیت، اصحاب فرهنگ و ادب، اصحاب هنری، ورزشکاران و اقشار مختلف، دانشجویان و دانشگاهیان، استادان، آموزش و پرورش، کارگران و کشاورزان می‌خواهیم در این برهه به هم استانی‌ها و هم وطنان یاری رسانده و مسائل را در چارچوب اخبار ستاد دنبال کنند.
وی اضافه کرد: شهروندان عزیز هم همراهی لازم را در جهت تقویت اجرا و الگوسازی داشته باشند تا در پایان طرح چهره استان را چهره‌ای موفق برای دیگر استان‌ها مطرح کنیم. رضایی افزود: درصورتی که طرح توسط شهروندان، شرکت‌ها، اصناف مختلف به عنوان رفتار هنجار شکن و خطرآفرین و غیرمسوولانه تبدیل شود فرمانداری‌های 24 گانه در شهرستان‌ها مطلع کنند.
وی تصریح کرد: از مسوولان دانشکاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی و درمانی استان و کاشان خواهشمندم به صورت مرتب پیام‌های بهداشتی را در خصوص استمرار بیماری و محدودیت‌هایی که در این راستا مدنظر است به سمع و نظر مردم برسانند.
هیچگونه محدودیتی برای تامین کالای مردم در استان وجود ندارد
استاندار اصفهان با اشاره به اینکه هیچگونه محدودیتی در تامین کالا نداشته ایم، تاکید کرد: تمامی بنگاه‌ها، فروشگاه‌ها و مراکز خدماتی مورد نیاز مردم از جمله فروشگاه‌های مواد غذایی، واحدهای بهداشتی، خدماتی و آنچه مورد نیاز روزمره مردم است به منظور رفع هرگونه دغدغه و نگرانی مردم می‌توانند به صورت 24 ساعته باز باشند.
تاکنون 800 تن از بیماران مبتلا به بیماری کرونا در استان اصفهان (جز شهرستان‌های کاشان و آران و بیدگل) بهبود یافته و از بیمارستان مرخص شده‌اند. به گفته نجیمی سخنگوی دانشگاه علوم پزشکی اصفهان، حدود 50 درصد از مبتلایان قطعی کرونا در این استان بهبود یافته‌اند.
وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی روز پنج‌شنبه هفتم فروردین اعلام کرد: از ظهر دیروز تا امروز و براساس یافته‌های آزمایشگاهی، 2389 مورد جدید ابتلا به کووید 19 در کشور شناسایی شد و با این حساب، مجموع بیماران مبتلا به این بیماری تا امروز 7 فروردین به 29 هزار و 406 نفر رسید.
در طول 24 ساعت گذشته، 157 نفر از بیماران کووید 19 جان خود را از دست دادند و در مجموع، شمار درگذشتگان بر اثر این بیماری به 2234 نفر افزایش یافت. تاکنون 10 هزار و 457 نفر از مبتلایان به کرونا، بهبود یافته‌اند.
در استان اصفهان با توجه به فعالیت 2 دانشگاه علوم پزشکی، امور بهداشتی و درمانی 22 شهرستان با حدود چهار میلیون و 500 هزار نفر زیر نظر دانشگاه علوم پزشکی اصفهان و 2 شهرستان کاشان و آران و بیدگل با حدود 500 هزار نفر جمعیت زیرنظر دانشگاه علوم پزشکی کاشان است.
برچسب‌ها
ویروس کرونا اصفهان دانشگاه علوم پزشکی اصفهان استانداری اصفهان
پروندهٔ خبری
کرونا در ایران؛ آخرین اخبار و گزارش‌ها

http://www.sepahannews.ir/fa/News/131578/همه-باید-نسبت-به-اجرای-طرح-فاصله-گذاری-اجتماعی-در-اصفهان-پایبند-باشند
بستن   چاپ