پیام سپاهان
کارشناس مسئول پیش بینی هواشناسی استان اصفهان خبر داد:
رگبار و تندباد لحظه ای در راه اصفهان/دمای هوا تغییر محسوسی ندارد
پنجشنبه 7 فروردين 1399 - 15:34:07
پیام سپاهان - اصفهان - کارشناس مسئول پیش بینی هواشناسی استان اصفهان گفت:از روز گذشته شاهد ناپایداری‌های جوی همرفتی در اصفهان هستیم که این وضعیت تا روز جمعه موجب وقوع رگبار وتندباد لحظه ای در استان می شود.

حجت الله علی عسگریان در گفت و گو با خبرنگار مهر ، نقشه‌های هواشناسی بیانگر فعالیت سامانه ناپایدار تا اوایل هفته آینده بر روی استان اصفهان است، اظهار داشت: از روز گذشته شاهد ناپایداری‌های جوی همرفتی در استان اصفهان هستیم که این وضعیت تا روز جمعه موجب رگبار، رعد و برق، همراه با تندباد لحظه ای، بارش تگرگ، وقوع صاعقه در مناطق مسعد می شود.
وی افزود: این وضعیت جوی در طول این مدت در بازه‌های زمانی بعدازظهر و اوایل شب، در اکثر مناطق استان اصفهان به ویژه غرب، جنوب درروزهای پنج شنبه و جمعه ادامه خواهد داشت.
پیش بینی وزش باد شدید در اکثر مناطق استان اصفهان
کارشناس مسئول پیش بینی هواشناسی استان اصفهان با اعلام پیش بینی وزش باد شدید در اکثر مناطق استان اصفهان تاکید کرد: ناپایداری های جوی روز شنبه آینده تا یک شنبه ننیز ادامه خواهد داشت و موجب رگبار باران همراه با رعد و برق و احتمال تگرگ و صاعقه در مناطق مستعد خواهد شد.
وی اضافه کرد: شدت فعالیت سامانه روز شنبه، در اکثر مناطق استان به ویژه غرب و جنوب استان و روز یکشنبه در مناطق جنوب، شرق، شمال و مرکز استان اصفهان خواهد بود.
دمای هوا طی 24 ساعت آینده در اکثر مناطق اصفهان تغییر محسوسی نخواهد داشت
عسگریان با اشاره به اینکه دمای هوا طی 24 ساعت آینده در اکثر مناطق استان اصفهان تغییر محسوسی نخواهد داشت، گفت: روز پنج‌شنبه هوای شهر اصفهان افزایش ابر و وزش باد نسبتاً شدید و رگبار بهاری و رعدوبرق پیش بینی می شود.
وی تاکید کرد: روز جمعه شاهد افزایش ابر و وزش باد و رگبار پراکنده و رعدوبرق هستیم و روز شنبه نیز نیمه ابری تا ابری گاهی وزش باد نسبتاً شدید و رگبار و رعدوبرق راد در شهر اصفهان شاهد خواهیم بود.
گفتنی است اثر مخاطره ناپایداری همرفتی در اصغهان شامل لغزندگی جاده ها، روز شنبه آب گرفتگی معابر عمومی، اختلال در تردد، وقوع روان آب و سیلابی شدن مسیل ها، در نیمه غربی استان اصفهان است و بر اساس هشدارهای هواشناسی، احتیاط لازم در هنگام تردد شهری و جاده ای، اتخاذ تمهیدات لازم جهت جلوگیری از خسارات احتمالی سیلاب محلی در نیمه غربی استان طی روز شنبه ضرورت دارد.

http://www.sepahannews.ir/fa/News/131566/رگبار-و-تندباد-لحظه-ای-در-راه-اصفهان-دمای-هوا-تغییر-محسوسی-ندارد
بستن   چاپ