پیام سپاهان
اجرای طرح برخورد با دور دور کردن خودروها در اصفهان تشدید می‌شود
پنجشنبه 7 فروردين 1399 - 14:38:02
پیام سپاهان - اصفهان - رییس پلیس راهور استان اصفهان با اشاره به افزایش 50 درصدی تصادف‌های منجر به فوت از 28 اسفند پارسال تا ششم فروردین گفت: اجرای طرح برخورد با دور دور کردن خودروها در کلانشهر اصفهان تشدید می‌شود.

سرهنگ محمدرضا محمدی روز پنجشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اظهارداشت: تصادف‌های منجر به فوت در شهرهای استان در مدت یادشده 33 درصد و در کلانشهر اصفهان 50 درصد نسبت به مدت مشابه سال گذشته افزایش یافته که دور دور کردن های شبانه در این زمینه تاثیر داشته است.
وی با اشاره به فوتی سه نفر بر اثر تصادف در 2 شب، اظهارداشت: برخی رانندگان خودروها در ساعت پایانی شب یا بامداد با دور دور کردن اقدام به هنجار شکنی، ایجاد مزاحمت برای مردم و تخطی از سرعت مجاز در خیابان ها می کنند که همین امر علاوه بر برهم زدن آرامش مردم، به حادثه و تصادف هایی منجر شده است.
محمدی ادامه داد: برای جلوگیری از این رفتارهای هنجارشکن، طرح برخورد با دور دور کردن خودروها در خیابان های کلانشهر اصفهان از جمله مرداویج، شیخ صدوق، توحید و محله های " خانه اصفهان " و ملک‌شهر از سه شنبه شب تشدید شده است.
وی با اشاره به اینکه شامگاه گذشته 21 دستگاه خودرو و یک دستگاه موتور سیکلت به دلیل دور دور کردن در خیابان های اصفهان متوقف و 43 دستگاه خودرو اعمال قانون شدند، تاکید کرد: این کار برای کنترل تصادف ها و همچنین کاهش ترددها برای پیشگیری از شیوع بیماری کرونا با قوت ادامه خواهد یافت که از مطالبه های مردم نیز است.
جریمه 50 هزار خودرو در اصفهان در طرح زوج و فرد
رییس پلیس راهور اصفهان همچنین از جریمه حدود 50 هزار خودرو در کلانشهر اصفهان از 28 اسفند تا ششم فروردین به دلیل رعایت نکردن طرح زوج و فرد خبر داد و اظهارداشت: پلاک خودروهایی که مصوبه تردد زوج و فرد خودروها از درب منزل را رعایت نمی کنند، توسط دوربین ها و ماموران پلیس راهور ثبت می شود.
وی همچنین به جریمه خودروهایی که در حاشیه رودخانه زاینده رود، پارک می کنند نیز اشاره و اضافه کرد: این کار توسط خودروهای دوربین مکانیزه و ماموران پلیس راهور انجام می شود.
بر اساس تصمیم ستاد استانی مقابله با کرونا، پلیس موظف به اعمال قانون خودروهایی است که بدون توجه به هشدارها اقدام به توقف در تفریحگاه‌های حاشیه زاینده‌رود می‌کنند.
همچنین طرح زوج و فرد از در منازل از 28 اسفند بمنظور کاهش تردد در اصفهان برای پیشگیری از شیوع بیماری کرونا آغاز شد و شامل همه معابر درون شهری و بزرگراهی این کلانشهر است.
محمدی خاطرنشان کرد: از سوم تا پنجم فروردین سه هزار و 798 خودرو که در حاشیه رودخانه زاینده رود پارک کرده بودند اعمال قانون شدند و 35 دستگاه خودرو به پارکینگ منتقل شد.
رییس پلیس راهور اصفهان با بیان اینکه ترافیک شهر اصفهان در روزهای اخیر نسبت به مدت مشابه سال گذشته کاهش یافته است، تصریح کرد: اما این ترافیک نسبت به شیوع بیماری کرونا، وحشتناک است و راضی کننده نیست.
وی اضافه کرد: روز سیزدهم فروردین نیز تردد همه خودروها در سطح کلانشهر اصفهان ممنوع است.
کاهش 75 درصد ورود و خروج به استان اصفهان
رییس مرکز اطلاع رسانی فرماندهی انتظامی اصفهان نیز روز پنجشنبه در گفت و گو با ایرنا اظهار داشت: تردد و ورود و خروج خودروها به استان اصفهان در 24 ساعت گذشته نسبت به مدت مشابه سال گذشته 75 درصد کاهش یافت.
سرهنگ جواد درستکار افزود: این نرخ روز سه شنبه 82 درصد بود و شاید شروع کار برخی اداره ها باعث افزایش ترددها نسبت به روز گذشته شد.
وی با اشاره به مسدود شدن مسیرهای دسترسی به کوه صفه و پارک ناژوان اصفهان، خاطرنشان کرد: بسیاری از مردم توصیه های داده شده مبنی بر ماندن در خانه را رعایت می کنند و از افراد محدودی که رعایت نمی کنند می خواهیم که به خود و دیگران ضرر نرسانند و با ماندن در خانه چرخه انتقال ویروس کرونا را قطع کنند.
تاکنون 800 تَن از بیماران مبتلا به بیماری کرونا در استان اصفهان (جز شهرستان‌های کاشان و آران و بیدگل) بهبود یافته و از بیمارستان مرخص شده اند.
به گفته نجیمی سخنگوی دانشگاه علوم پزشکی اصفهان، حدود 50 درصد از مبتلایان قطعی کرونا در این استان بهبود یافته‌اند.
برچسب‌ها
پلیس راهور ناجا اصفهان تصادفات جاده ای

http://www.sepahannews.ir/fa/News/131558/اجرای-طرح-برخورد-با-دور-دور-کردن-خودروها-در-اصفهان-تشدید-می‌شود
بستن   چاپ