پیام سپاهان
بارش‌های رگباری اصفهان را فرا می گیرد
پنجشنبه 7 فروردين 1399 - 14:09:08
پیام سپاهان - اصفهان- وزش باد، رعد و برق و بارش‌های رگباری از روز پنجشنبه بخش‌های گسترده ای از استان اصفهان را فرا می‌گیرد.

نقشه‌های اداره کل هواشناسی اصفهان بیانگر فعالیت سامانه ناپایدار از امروز تا اوایل هفته آینده بر روی استان است، بر این اساس طی این مدت در بیشتر مناطق استان وضعیت جوی به‌ صورت افزایش ابر، گاهی وزش باد نسبت شدید و رگبار و رعد و برق به ویژه در نیمه غربی استان و احتمال تگرگ در مناطق مستعد پیش‌بینی می شود.
بارشها در ساعت بعدازظهر و اوایل شب و شدت فعالیت سامانه روز شنبه، در بیشتر مناطق استان به ویژه غرب و جنوب استان و روز یکشنبه در مناطق جنوب، شرق، شمال و مرکز استان خواهد بود.
دمای هوا طی 24 ساعت آینده در بیشتر مناطق استان تغییر محسوسی نخواهد داشت.
همچنین رییس اداره امور آزمایشگاه‌های اداره کل حفاظت محیط زیست اصفهان در مورد وضعیت هوای این استان به ایرنا گفت: میانگین شاخص کیفی هوای شهر اصفهان امروز در ایستگاه‌های مراقبت دائم، طبق اعلام نرم افزار مرکز پایش این اداره کل تا ظهر امروز با میانگین 48 در وضعیت پاک ثبت شد.
بابک صادقیان در گفت و گو با ایرنا افزود: وضعیت هوای شهر اصفهان امروز در میدان احمدآباد 47 (AQI) پاک، خیابان استانداری 43 پاک و خیابان دانشگاه 60 سالم و بزرگراه خرازی 42 در وضعیت پاک ثبت شده است.
شاخص کیفی هوا( Air Quality Index ) معیاری است که غلظت ترکیبات مختلف آلاینده موجود در هوا نظیر منواکسید کربن، دی اکسیدگوگرد، ترکیبات نیتروژن‌دار، ازون و ذرات معلق (ذرات کوچکتر از 10 میکرومتر و ذرات کوچکتر از 2.5 میکرو متر) را که دارای حدود مجاز متفاوت با واحدهای مختلف است را تبدیل به یک عدد بدون واحد می‌کند و وضعیت آلودگی هوا را نمایش می‌دهد.
شاخص کیفی هوا از صفر تا 50 هوای پاک، 51 تا 100 هوای سالم، 101 تا 150 ناسالم برای گروه‌های حساس، 151 تا 200 ناسالم برای عموم، 201 تا 300 بسیار ناسالم و 301 تا 500 خطرناک است.
برچسب‌ها
وضعیت هوا اداره کل حفاظت محیط زیست اصفهان اصفهان

http://www.sepahannews.ir/fa/News/131553/بارش‌های-رگباری-اصفهان-را-فرا-می-گیرد
بستن   چاپ