پیام سپاهان
82 درصد فعالیت شهری اصفهان برای مقابله با کرونا متمرکز شد
پنجشنبه 7 فروردين 1399 - 12:29:55
پیام سپاهان - اصفهان- رییس کمیسیون امور اجتماعی و محیط زیست شورای اسلامی شهر اصفهان گفت: در زمان حاضر 82 درصد از فعالیت مدیریت شهری این کلانشهر کشور برای پیشگیری و مقابله از بیماری کرونا متمرکز شده است.

کوروش محمدی روز پنجشنبه در گفت و گو با ایرنا، تعطیلی جلسات، ضد عفونی کردن ایستگاه‌ها و واگن های عمومی، اتوبوس ها و مترو، کمک مالی به سیستم بهداشتی و درمانی استان، گندزدایی مراکز درمانی بهداشتی، حمایت بهداشتی از 120 هزار خانوار اصفهانی مناطق محروم با همکاری معاونت بهداشتی علوم پزشکی و سپاه برای توزیع ماسک و مصارف بهداشتی، تصویب 10 میلیارد تومان در شورای شهر برای مقابله کرونا، تشکیل ستاد ویره مقابله با این بیماری در شهرداری، تمدید برخی از خدمات به مردم به مدت 2 ماه، اطلاع رسانی و آموزش در حوزه فرهنگ شهروندی شامل ساخت کلیپ در شبکه های اجتماعی را از مهمترین اقدام های شورای شهر و شهرداری در این راستا برشمرد.
این عضو شورای شهر اصفهان ، افزود: مدیریت شهری از همان آغار شیوع ویروس کرونا اقدام ها و فعالیت های ویژه ای را برای جلوگیری از انتشار این بیماری در اصفهان آغاز کرد و بیشتر فعالیت های خود را بر روی محور پیشگیری از شیوع این ویروس متمرکز کرد.
به گفته وی در این راستا 2 سالن بزرگ متعلق به شهرداری اصفهان تجهیز شد که در صورت نیاز در کنار سایر مراکز بتواند برای قرنطینه افراد بهبود یافته استفاده شود.
وی با بیان اینکه مدیریت شهری این کلانشهر برای پیشگیری و مقابله با کرونا عملیات تفکیک زباله از مبدا را متوقف کرده است گفت: در این پیوند یکی از اقدام های صورت گرفته، توقف عملیات تفکیک زباله از مبداست که این کار در زمان حاضر انجام نمی شود.
محمدی اضافه کرد : هم اکنون زباله های تفکیک نشده در انباری نگهداری تا پس از شکست کرونا تفکیک شود.
این عضو شورای شهر اصفهان بیان کرد: مترو، همه اماکن تفریحی و گردشگری اصفهان زیر مجموعه شهرداری اصفهان تعطیل شد و ستاد سفر نورزی اصفهان به ستاد پیشگیری از کرونا تبدیل شد.
وی در ادامه کمک به کادر درمانی و پزشکی را منوط به خانه ماندن ذکر کرد و افزود: در خانه ماندن خود تشکر و قدردانی از پزشکان و پرستاران است که چرخش این ویروس را از بین می برد.
محمدی تصریح کرد: باید به کادر درمانی فرصت دهیم تا نفس تازه کنند و دیدارهای نوروزی خود را لغو کنیم چون پزشکان و پرستاران سخت ترین شرایط را می گذارانند.
وی گفت: در عید امسال از دید و بازدیدها صرف نظر تا چرخه این ویروس را قطع و سفره هفت سین را به هفت سین سلامت تعریف کنیم و آن را هدیه دهیم برای عزیزانی که در این راه ایثار می کنند و با هم دلی و همراهی خودمان بهارهای زیباتری از این بهار را خلق و در کنار هم از این بحران سخت عبور کنیم.
وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی روز چهارشنبه ششم فروردین اعلام کرد: تاکنون 27 هزار و 17 نفر در کشور بطور قطعی به ویروس کرونا مبتلا شده و 2 هزار و 77 نفر بدلیل ابتلا به این ویروس فوت کرده و 9 هزار و 625 نفر نیز بهبود یافته‌اند.
در استان اصفهان با توجه به فعالیت 2 دانشگاه علوم پزشکی، امور بهداشتی و درمانی 22 شهرستان با حدود چهار میلیون و 500 هزار نفر زیر نظر دانشگاه علوم پزشکی اصفهان و 2 شهرستان کاشان و آران و بیدگل با حدود 500 هزار نفر جمعیت زیر نظر دانشگاه علوم پزشکی کاشان است.
برچسب‌ها
کوروش محمدی کمیسیون اجتماعی شورای شهر اصفهان ویروس کرونا اصفهان
پروندهٔ خبری
کرونا در ایران؛ آخرین اخبار و گزارش‌ها

http://www.sepahannews.ir/fa/News/131545/82-درصد-فعالیت-شهری-اصفهان-برای-مقابله-با-کرونا-متمرکز-شد
بستن   چاپ