پیام سپاهان
اجرای شعار جهش تولید در گرو بکارگیری مدیران متخصص است
پنجشنبه 7 فروردين 1399 - 11:28:59
پیام سپاهان - اصفهان - رییس کمیسیون کشاورزی و محیط زیست اتاق بازرگانی اصفهان گفت: بکارگیری مدیران متخصص در همه وزارتخانه‌ها و بخش‌های مختلف برای عملیاتی شدن شعار "جهش تولید" ضروری است.

محمد صادقی روز چهارشنبه در گفت و گو با ایرنا با اشاره به نامگذاری سال جاری با عنوان "جهش تولید" از سوی رهبر معظم انقلاب افزود: اگر مدیران متخصص در رشته های مرتبط با خود مدیریت را قبول کنند و رابطه بر ضابطه مسلط نباشد، بسیاری از مشکلات بر سر راه تولید، رفع و با جهش تولید، تحولی جدید در کشور ایجاد می شود.
وی با تاکید بر ضرورت تشکیل ستادی برای پیگیری اجرایی شدن اهداف شعار سال، اظهارداشت: لازم است مدیران دستگاه های اجرایی و بخش های مختلف عملکرد خود در این زمینه را ارائه کنند و با مدیرانی که عملکرد مناسب ندارند، برخورد شود.
صادقی با بیان اینکه باید از رفتار سطحی و شعاری در این زمینه پرهیز کرد، گفت: باید برنامه ریزی برای تحقق جهش تولید با مطالعه و نظرخواهی از همه بخش ها و متخصصان مربوطه انجام شود و اگر برنامه ای اجرا می شود، نیمه کاره رها نشود.
رییس کمیسیون کشاورزی و محیط زیست اتاق بازرگانی اصفهان با تاکید براینکه ضعف مدیریت، می تواند بخش تولید کشور را قربانی کند، افزود: اگر اشتباهی به دلیل ضعف مدیریت صورت گیرد، سرمایه گذاران و تولیدکنندگان نابود و به بانک ها بدهکار می شوند.
وی همچنین به آخرین وضعیت کشاورزی در استان اصفهان اشاره و خاطرنشان کرد: در سالی که گذشت بارش های خیلی خوبی نداشتیم و ذخیره آب در پشت سد زاینده رود چندان زیاد نیست.
ذخیره کنونی سد زاینده رود 388 میلون مترمکعب و ظرفیت این سد 1.4 میلیارد متر مکعب است.
صادقی با اشاره به اینکه خروجی آب رودخانه از سد زاینده رود در بهمن و اسفند پارسال چند روز دیرتر نسبت به موقع مقتضی افزایش یافت، افزود: با این حال امید است که میزان برداشت محصولات کشاورزی در این استان به دلیل کشت آبان و آذر که انجام شد در پایان سال زراعی جاری(مهر 99) نسبت به سال زراعی گذشته تا 40 درصد افزایش یابد.
به گفته وی، برای آبیاری بهتر محصولات کشاورزی در استان اصفهان لازم است آب زاینده رود یک نوبت دیگر در فروردین امسال نیز رهاسازی شود.
وی با تاکید براینکه بخش کشاورزی کشور باید به سمت فناوری ها و روش های نوین حرکت کند، تصریح کرد: در بسیاری از کشورها، میزان مصرف آب در بخش کشاورزی و ضایعات آن حدود 5 درصد اما در کشور ما حدود 40 درصد است.
رهبر معظم انقلاب اسلامی در پیامی به‌ مناسبت آغاز سال 1399 هجری شمسی، سال جدید را سال «جهش تولید» نامگذاری و تأکید کردند: جوری عمل کنید که با جهش تولید، تغییری محسوس در زندگی مردم به‌وجود آید.
ایشان افزودند: البته لازمه تحقق این هدف برنامه‌ریزی است و بخش‌های مختلف مانند سازمان برنامه، مجلس و مرکز تحقیقات آن، قوه‌ قضاییه، مجموعه‌های دانش‌بنیان و گروه‌های پرشمار جوان، مبتکر و فعال باید در این برنامه‌ریزی‌ها شرکت کنند.
برچسب‌ها
اتاق بازرگانی ایران جهش تولید اصفهان

http://www.sepahannews.ir/fa/News/131538/اجرای-شعار-جهش-تولید-در-گرو-بکارگیری-مدیران-متخصص-است
بستن   چاپ