پیام سپاهان
سال 98؛
صادرات کالا از کاشان 60 درصد رشد داشت
پنجشنبه 7 فروردين 1399 - 10:57:47
پیام سپاهان - کاشان- مسوول واحد ارزیابی گمرک استان اصفهان مستقر در کاشان گفت: میزان کالاهای صادراتی در سال 98 هم از نظر ارزش و هم به لحاظ وزن در مجموع نسبت به سال پیش از آن، 60 درصد افزایش داشته است.

علی‌مراد نوروزی روز پنجشنبه در گفت‌وگو با ایرنا افزود: 466 میلیون و 941 هزار دلار کالا با وزن بیش از 498 میلیون و 386 هزار کیلوگرم در مجموع سال گذشته از این شهرستان به خارج از کشور صادر شده است.
وی بیان کرد: بیشترین کالای صادراتی شهرستان کاشان در سال گذشته از جمله فولاد شامل ورق و میلگرد و پس از آن فرش ماشینی بود.
مسوول واحد ارزیابی گمرک استان اصفهان مستقر در کاشان گلاب و عرقیات گیاهی، لبنیات و مواد پی‌وی‌سی، ظرف‌های آرکوپال، پلاستیک، ملامین، کولر آبی، گونی، آبلیمو، انواع نخ و الیاف مصنوعی و باسکول را از دیگر محصولات صادراتی به خارج از کشور برشمرد.
وی اضافه کرد: لوله‌های چدنی و پلیکا، مفتول مسی، آلومینیوم، مواد شوینده، لنت ترمز، قالب‌های فلزی و چینی سایر کالاهای صادراتی از گمرک کاشان به خارج از کشور را تشکیل می‌دهد.
نوروزی از اتریش، چین، ازبکستان ، سوئد، آفریفای جنوبی، آلمان ، قطر، آلبانی، استرالیا، کانادا ، فنلاند ، سنگاپور، لبنان ، مالزی ، تاجیکستان ، موزامبیک، ترکمنستان ، لیتوانی، اندونزی، اسپانیا و ژاپن به عنوان بخشی از کشورهای مقصد این کالاهای صادراتی نام برد.
به گفته وی، همچنین ترکیه ، انگلیس، روسیه ، کنیا، هلند ، زامبیا، برزیل ، اوگاندا، اوکراین ، بلغارستان، کویت ، افغانستان ، آذربایجان، قزاقستان، ارمنستان، گرجستان ، هند ، اردن ، ویتنام، بحرین و پاکستان از دیگر مقصدهای کالاهای صادراتی این شهرستان بودند.
شهرستان‌ کاشان با برخورداری از حدود یک‌هزار و 500 واحد تولیدی کوچک و بزرگ در فاصله نزدیک به 200 کیلومتری شمال اصفهان قرار دارد.
برچسب‌ها
اصفهان کاشان صادرات غیر نفتی

http://www.sepahannews.ir/fa/News/131537/صادرات-کالا-از-کاشان-60-درصد-رشد-داشت
بستن   چاپ