پیام سپاهان
رزمایش دفاع بیولوژیک در اصفهان، یزد و چهارمحال و بختیاری برگزار می‌شود
پنجشنبه 7 فروردين 1399 - 10:57:47
پیام سپاهان - اصفهان- فرمانده قرارگاه منطقه‌ای حضرت سیدالشهدا (ع) نیروی زمینی سپاه گفت: رزمایش دفاع بیولوژیک شنبه نهم فروردین همزمان با ولادت امام حسین (ع) و روز پاسدار در استان‌های اصفهان، یزد و چهار محال و بختیاری برگزار می‌شود.

سرتیپ پاسدار سردار جواد استکی روز پنجشنبه در گفت و گو با ایرنا در اصفهان افزود: رزمایش سراسری دفاع بیولوژیک و بازسازی محیطی با نام "شهدای مدافع سلامت" توسط نیروی زمینی سپاه پاسداران انقلاب اسلامی حسب دستور فرمانده کل سپاه و فرمانده نیروی زمینی طراحی و در سه هزار نقطه آلوده کشور اجرا می شود.
وی ادامه داد: این رزمایش با بکارگیری همه امکانات یگان های رزم، یگان های پشتیبانی رزم و پشتیبانی خدمات رزم نیروی زمینی و همچنین با به کارگیری سایر نیروهای سپاه اعم از استانی و بسیج و نیروی هوا فضا در راستای منویات رهبر معظم انقلاب در خصوص اقدام جهشی در قطع زنجیره ویروس کرونا برگزار خواهد شد.
فرمانده قرارگاه منطقه‌ای حضرت سید الشهدا (ع) نیروی زمینی با اشاره به حوزه فعالیتی این قرارگاه در استان های اصفهان، یزد و چهارمحال بختیاری، افزود: تیپ 44 قمر بنی هاشم (ع) در استان چهارمحال و بختیاری، تیپ 18 الغدیر در یزد و لشکر 14 امام حسین (ع)، لشکر هشت نجف اشرف، توپخانه 15 خرداد، تیپ 40 مهندسی صاحب الزمان (عج)، دانشگاه امیرالمومنین (ع) نیروی زمینی سپاه، مجموعه بازسازی شهید زین الدین، امکانات سایر مراکز سپاه از جمله بیمارستان شهید صدوقی در استان اصفهان در این رزمایش شرکت دارند.
به گفته وی بخشی از این رزمایش روز چهارشنبه در چهارمحال و بختیاری اجرا شد و در استان های اصفهان و یزد در روز شنبه اجرا خواهد شد و تا زمان ریشه کن شدن کامل این ویروس این امکانات آماده به کار خواهد بود.
سردار استکی اظهارداشت: همه امکانات موجود و امکانات و تجهیزات جنگ نوین استفاده شده در سالهای دفاع مقدس پس از بازسازی و تعمیر و همچنین نفربرها، خودروهای آتش نشانی موجود در یگان های سپاه، بلدوزرها و همه امکاناتی که می توانند در امر ضدعفونی و گندزدایی مورد استفاده قرار گیرند، در این رزمایش به کارگیری خواهد شد.
وی با اشاره به هماهنگی های صورت گرفته در این سه استان، تصریح کرد: بیش از 300 هزار لیتر مواد ضدعفونی کننده برای اجرای این رزمایش در نظر گرفته شد و نیروهای شرکت کننده در آن آموزش های لازم را دیده اند.
فرمانده قرارگاه منطقه ای حضرت سید الشهدا (ع) نیروی زمینی افزود: همچنین یک سری بسته های آموزشی و بهداشتی به منظور توزیع در مناطق آلوده و مقادیری بسته های معیشتی برای توزیع در بین اقشار ضعیف و خانواده های محروم در نظر گرفته شده است.
وی با اشاره به اقدامات صورت گرفته در مرکز بازسازی شهید زین الدین در بازسازی تانک و نفربر، گفت: این مرکز دستگاهی را به منظور ضدعفونی طراحی و تولید کرد که سایر نهادها مانند شهرداری ها می توانند از این ابزار استفاده کنند که بروشور و اطلاعات آن در اختیار این نهادها قرار گرفته است.
سردار استکی با اشاره به خدمات درمانی اصفهان به سایر استانها، ادامه داد: بیمارستان صحرایی شهید صدوقی اصفهان به محض درخواست استان قم در این خطه حضور یافت و پس از آن طی 48 ساعت گذشته در استان تهران مستقر شد و همچنین بخش از پزشکان، بهیاران، پرستاران و نیروهای پزشک و پیراپزشک اصفهان به برخی نقاط شمال، شمال غرب و جنوب شرق اعزام شده اند.
وی اضافه کرد: نیروهای موجود آماده و نیروهای بازنشسته نیز در اجرای این طرح و خدمات رسانی در حوزه مقابله با بیماری کورنا فراخوان شده اند.
برچسب‌ها
نیروی زمینی سپاه پاسداران اصفهان رزمایش علائم کرونا
پروندهٔ خبری
کرونا در ایران؛ آخرین اخبار و گزارش‌ها

http://www.sepahannews.ir/fa/News/131536/رزمایش-دفاع-بیولوژیک-در-اصفهان،-یزد-و-چهارمحال-و-بختیاری-برگزار-می‌شود
بستن   چاپ