پیام سپاهان
کارشناس ارشد گردشگری سازمان میراث فرهنگی اصفهان:
صنعت گردشگری نصف جهان در دوران پساکرونا بازسازی شود
چهارشنبه 6 فروردين 1399 - 10:28:09
پیام سپاهان - اصفهان-کارشناس ارشد گردشگری گفت: دولت می تواند در دوران پساکرونا، با ارائه بنزین در دو نوبت عید فطر و عیدقربان و افزایش این تعطیلات ضررو زیان های وارد شده بر پیکرصنعت گردشگری راجبران کند.

کامران هارونی در گفت و گو با خبرنگار مهر با اشاره به تاثیر منفی شیوع ویروس کرونا در صنعت گردشگری به عنوان یکی از ارکان مهم تولید ناخالص داخلی کشور اظهار داشت: با گسترش ویروس منحوس کووید 19 و همزمانی با عید نوروز طبق اعلام ستاد ملی مبارزه به کرونا مردم در منازل ماندند و از هرگونه سفر غیرضروری ممانعت به عمل آمد و همین موضوع صنعت گردشگری را تحت الشعاع قرار داد.
وی افزود: طبق برآوردهای اولیه مشاغل وابسته به صنعت گردشگری تا اطلاع ثانوی تعطیل است و همین وضعیت اقتصادی صاحبان این صنعت را تحت تاثیر قرار می دهد که نیازمند حمایت هایی از طرف دولت خواهد بود.
نسخه سفرهای داخلی و خارجی با شیوع کرونا درهم پیچیده شد
کارشناس ارشد گردشگری سازمان میراث فرهنگی استان اصفهان با بیان اینکه نسخه سفرهای داخلی و خارجی با شیوع کرونا در هم پیچیده شد و صنعت گردشگری روزهای سختی را می گذراند، ابراز داشت: وزارت میراث فرهنگی به عنوان رئیس کمیته ورزشی و گردشگری ستاد ملی مبارزه با کرونا در نظر گرفت که هرگونه سفر تفریحی و غیرضروری ممنوع شود و در همین راستا حتی هشت هتلی هم که پروتکلهای اداره بهداشت را در اصفهان کسب کردند با اشتیاق خودشان تعطیل شدند و نمونه شاخص آن تعطیلی هتل عباسی پس از 53 سال بود.
وی بیان داشت: واحدهای نظارت و بازرسی بر اماکن اقامتی به صورت شبانه روزی با کارشناسان خبره در 24 شهرستان استان اصفهان واحدهای اقامتی را رصد می کنند و واحدهای متخلف پلمپ می شوند.
ضرورت گسترش گردشگری فرهنگی، ادبی، اکوتوریسم، تاریخی، ماجراجویانه
هارونی با ابراز امیدواری برای عبور از شرایط کنونی گفت: قطعاً نیاز است که پس از عبور از بحران کرونا صنعت گردشگری با حمایت دولت بازسازی شود. نیاز است دولت برای رونق بخشی به گردشگری خارجی و جذب گردشگران از کشورهای هدف انواع گردشگری فرهنگی، ادبی، اکوتوریسم، تاریخی، ماجراجویانه و برای گروه های خاص و تخصصی مانند خبرنگاران و هنرمندان را تسهیل کند و زیرساخت های لازم گردشگری را توسعه دهد.
وی افزود: در سالهای اخیر با استانداردسازی واحدهای اقامتی، تبلیغات و بازاریابی و برگزاری نمایشگاه هایی در سطح بین المللی صنعت گردشگری مورد توجه قرار گرفته است و انتظار می رود دولت و یا بخش خصوصی با ایجاد صندوق حمایت از گردشگری در مواقع بحرانی بتواند ضرر و زیان به این بخش را کنترل کند.
کارشناس ارشد گردشگری سازمان میراث فرهنگی استان اصفهان با پیشنهاد ارائه تسهیلات دولتی به مشاغل وابسته به صنعت گردشگری تصریح کرد: مساعدت های دولت در زمینه ارائه تخفیف و بخشودگی عوارض شهرداری، مالیات بر درآمد، حق بیمه سهم کارفرما و ارائه تسهیلات بانکی با کمترین نرخ سود بانکی می تواند راهگشا باشد تا این صنعت مهم بتواند بازسازی شود.
طرح سفرهای ارزان و جان تازه در رگهای صنعت گردشگری
وی با اشاره به طرح سفر کارت ملی در سالهای اخیر گفت: در سالهای اخیر دولت اعتباراتی را برای کارکنان خود تخصیص می داد تا به سفر رفتن تشویق شوند. دولت می تواند با حمایت از طرح سفرهای ارزان یا «ساب» بودجه های رفاهی در اختیار وزارتخانه ها قراردهد تا هم سفر در سبد کارکنان دولت قرار بگیرد و هم به صنعت گردشگری جان تازه ای دهد.
هارونی در آخر پیشنهاد داد: دولت می تواند در دوران پساکرونا، با ارائه بنزین در دو نوبت عید فطر و عیدقربان و افزایش این تعطیلات، ضررو زیان های وارد شده بر پیکر صنعت گردشگری را جبران کند. با توجه به ماهیت اقتصادی و انعطاف پذیربودن صنعت گردشگری می توان با مدیریت و برنامه ریزی و همکاری سازنده بین بخش دولتی و خصوصی توسعه صنعت گردشگری داخلی و خارجی را شتاب بخشید.

http://www.sepahannews.ir/fa/News/131478/صنعت-گردشگری-نصف-جهان-در-دوران-پساکرونا-بازسازی-شود
بستن   چاپ