پیام سپاهان
بیش از 6 میلیون نفر ساعت آموزش مهارتی در استان مرکزی ارائه شد
چهارشنبه 6 فروردين 1399 - 10:05:44
وزارت رفاه
پیام سپاهان - معاون آموزشی اداره کل فنی و حرفه‌ای استان مرکزی گفت: 6 میلیون و پنج هزار نفر ساعت آموزش مهارتی در 470 رشته در دو بخش دولتی و آزاد پارسال در مراکز فنی این اداره کل ارایه شد.

به گزارش روابط عمومی تعاون،کار و رفاه اجتماعی استان مرکزی حمیدرضا رستمی افزود: سه میلیون و 505 هزار نفر ساعت آموزش به کارآموزان مراکز دولتی و 2 میلیون و 500 هزار نفر ساعت نیز در بخش خصوصی به کار آموزان ارائه شد.
وی با بیان این که میزان آموزش ارائه شده در بخش خصوصی نسبت به سال قبل 120 درصد رشد داشته است، اظهارکرد: 38 هزار و 61 نفر کارآموز در دو بخش دولتی و خصوصی سال گذشته در دوره‌های مهارتی شرکت کردند.
معاون آموزشی اداره کل فنی و حرفه‌ای استان مرکزی گفت: 22 هزار و 258 نفر کار آموز در دوره های آموزشی21 مرکز دولتی شرکت کردند که از این تعداد 7 هزار و 15 نفر زن و 15 هزار و 243 نفر مرد هستند.
رستمی افزود: کار آموزان مراجعه کننده به مراکز دولتی در مجموع 9 هزار و 803 نفر در مراکز ثابت و شعب شهری استان آموزش‌های مهارتی را فرا گرفتند.
وی اظهار کرد: در مراکز هدایت شغلی و مهارت آموزی دانشگاه‌های دولتی استان برای یک هزار و سه نفر از دانشجویان آموزش‌های مهارتی ارائه شده است.
معاون آموزشی اداره کل فنی و حرفه‌ای استان مرکزی با اشاره به فعالیت 243 آموزشگاه آزاد فنی و حرفه‌ای در خوشه‌های مختلف صنعت، خدمات، فرهنگ ، هنر و کشاورزی در سطح استان بیان کرد: 15 هزار و 803 نفر کار آموز سال گذشته دوره‌های مهارتی را در این آموزشگاه‌ها فرا گرفتند.
اداره کل آموزش فنی و حرفه‌ای استان مرکزی با 278 آموزشگاه آزاد و 21 مرکز دولتی کار آموزش مهارت‌های مختلف را در این استان برعهده دارد.
استان مرکزی به عنوان یکی از قطب‌های مهم کشور در حوزه صنعت، خدمات و کشاورزی در قلب کشور واقع شده است.

http://www.sepahannews.ir/fa/News/131476/بیش-از-6-میلیون-نفر-ساعت-آموزش-مهارتی-در-استان-مرکزی-ارائه-شد
بستن   چاپ