پیام سپاهان
معاون استاندار اصفهان:
استفاده از سرمایه اجتماعی برای کنترل بیماری کرونا ضروری است
سه شنبه 5 فروردين 1399 - 22:30:36
پیام سپاهان - اصفهان - معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار اصفهان با اشاره به نقش اقناع سازی در افزایش سرمایه اجتماعی گفت: استفاده از این سرمایه برای کنترل بیماری کرونا ضروری است.

حیدر قاسمی روز سه شنبه در نخستین شورای اداری استان که به صورت ویدئو کنفرانس برگزار شد، افزود: بیماری کرونا ‌پدیده جدیدی در عرصه بین المللی است که سابقه نداشته و در کشور ما همه مجموعه ها به ویژه بخش بهداشت و درمان را درگیر کرده است و اقدامات جهادگونه این بخش جای تقدیر دارد.
وی همچنین با اشاره به رخدادهای 6 ماهه پایانی سال98 اظهار داشت: بی شک این رخدادها در حوزه های سیاسی، امینی و اجتماعی، شرایط ویره ای بوجود آورد که با همدلی و همراهی مردم و مسوولان از این آزمون ها گذر کردیم.
معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار اصفهان با اشاره به مواجهه کشور با ویروس کرونا در ماه آخر سال گذشته اظهار داشت: در این فضای متفاوت، گاهی برخی مسائل به واسطه گسترش شایعات از سطح مدیریت خارج می شود.
قاسمی ادامه داد: بر اساس مصوبات استان، دستگاه های مسوول اقدامات خوبی در حوزه رصد و پیگیری این فضا و پایش فضای روانی جامعه بوجود آوردند.
معاون استاندار اصفهان با اشاره ظرفیت های اجتماعی به ویژه در حوزه تشکل های مردمی و جوانان، بهره گیری از این فرصت ها را برای پایش و مدیریت فضای روانی جامعه ضروری دانست.
وی همچنین در باره راه اندازی پویش "در خانه بمانیم" گفت: این پویش تجربه موفقی در حساسیت زایی و اداره یک جامعه 80 میلیون نفری مطابق دستورالعمل های بهداشتی با تاکید بر سرمایه های اجتماعی است.
قاسمی تاکید کرد: این موضوع در بستر اجتماعی و تقویت حس همکاری و همدلی امکانپذیر است که جامعه ایرانی همواره در عرصه جنگ، سیل و زلزله و امثال آن مشاهده کرده است.
وی ادامه داد: این ایجاد حساسیت باید به گونه ای محقق شود که با نشاط اجتماعی و اقدامات داوطلبانه مردمی همراه شود وگرنه هراس آفرینی می تواند مشکلات و تبعات منفی ایجاد کند.
معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار اصفهان افزود: نهضت خانه نشینی باید به جد دنبال شود چون ممکن است در روزهای آینده شاهد سیر صعودی بیماری باشیم لذا باید مراقبت های لازم صورت بگیرد.
در جلسه شورای اداری استان فرمانداران، مدیران کل ادارات، دستگاه های قضایی، نظامی و انتظامی و دانشگاه های علوم پزشکی اصفهان و کاشان به صورت ویدئو کنفرانس به بیان فعالیت ها و اقدامات خود در حوزه پیشگیری و مقابله با بیماری کرونا پرداختند.
برچسب‌ها
جلسه شورای اداری اصفهان استانداری اصفهان
پروندهٔ خبری
پرونده | پیشنهادهایی برای پیشگیری از کرونا

http://www.sepahannews.ir/fa/News/131466/استفاده-از-سرمایه-اجتماعی-برای-کنترل-بیماری-کرونا-ضروری-است
بستن   چاپ