پیام سپاهان
محورهای روستایی مسدود شده فریدونشهر بازگشایی شد
سه شنبه 5 فروردين 1399 - 11:48:55
پیام سپاهان - اصفهان - مدیرکل مدیریت بحران استانداری اصفهان از بازگشایی محورهای ارتباطی مسدود شده بر اثر بارش برف در روستاهای پشتکوه دوم فریدونشهر خبر داد.

منصور شیشه فروش روز سه شنبه در گفت و گو با ایرنا افزود: این محورها که از 2 روز پیش براثر بارش برف مسدود شده بود توسط سه اکیپ امداد زمستانی اداره راهداری بازگشایی شده است.
وی با اشاره به وجود بیش از 20 روستا در این منطقه گفت: تمامی عوامل امدادی و راهداری در ایام زمستان و اوایل بهار از آمادگی کامل برای امدادرسانی به مردم این روستاها و به ویژه بارگشایی جاده های آن در شرایط نوسانات جوی و بارش های سنگین برف دارند.
مدیرکل مدیریت بحران استانداری اصفهان افزود: برای این منظور 750 نیروی امدادی و خدمات رسان به همراه 550 دستگاه ماشین الات در قالب اکیپ های راهداری در 42 راهدارخانه برای امدادرسانی به شهروندان در شرایط وقوع حادثه آماده هستند.
وی یادآور شد: خوشبختانه بارش‌های امسال تاکنون حادثه و خسارتی در استان برجا نگذاشته است و در مناطق کوهستانی شمال استان به دلیل ارائه هشدارهای لازم به مسوولان سیلابی شدن رودخانه های فصلی مشکل و خسارتی ایجاد نکرده است.
شیشه‌فروش با اشاره به پیش بینی های صورت گرفته برای بارش های بهاره گفت: تجربه سیل سال گذشته موجب شد تا امسال پیش از آغاز سال برخی زیرساخت‌های لازم فراهم شود و بسیاری از مسیل‌ها بازگشایی و سیل بندها تقویت شدند.
مرکز پیش بینی اداره کل هواشناسی اصفهان، نقشه های هواشناسی را بیانگر ادامه فعالیت سامانه بارش زا بر روی استان تا روز چهارشنبه اعلام کرد و وضعیت هوا را در بیشتر مناطق استان ابری، گاهی وزش باد به نسبت شدید، رگبار و رعدوبرق و در مناطق غربی بارش برف و باران پیش بینی کرد.
در این مدت دمای هوا بین پنج تا هفت درجه کاهش می یابد که پیامدهای آن، سرمازدگی، افزایش مصرف حامل های انرژی، احتمال آسیب به محصولات کشاورزی و دامداری است.
بر این اساس کارشناسان اداره کل هواشناسی اصفهان به مردم توصیه هایی مبنی بر مدیریت در توزیع و مصرف بهینه حامل های انرژی، انجام تمهیدات لازم برای مبارزه با یخبندان در مناطق سردسیرغرب و شمال استان، کنترل دما، رطوبت و تهویه در گلخانه ها، مرغداری‌ها و دامداری‌ها با توجه به نوسانات دما توصیه کردند.
برچسب‌ها
سازمان مدیریت بحران کشور بارش برف اصفهان سازمان هواشناسی

http://www.sepahannews.ir/fa/News/131444/محورهای-روستایی-مسدود-شده-فریدونشهر-بازگشایی-شد
بستن   چاپ