پیام سپاهان
اجرای 10 طرح دانش‌بنیان در دانشگاه آزاد اصفهان برای مقابله با کرونا
چهارشنبه 28 اسفند 1398 - 14:06:02
پیام سپاهان - ایسنا/اصفهان ‌رئیس دانشگاه آزاد اسلامی استان اصفهان گفت: تاکنون حدود 10 طرح دانش بنیان و فناورانه دریافت شده که یکی از این طرح ها درخصوص مکمل ها و ویتامین دی بر پایه گیاهی است و در مراحل تولید آن هستیم.

پیام نجفی، در گفت و گو با ایسنا، در خصوص فعالیت شرکت های دانش بنیان حوزه دانشگاه آزاد اسلامی استان اصفهان، اظهار کرد: دو واحد دانشگاه آزاد اسلامی اصفهان (خوراسگان) و شهرضا در حال آماده سازی طرح های ضدعفونی کننده هایی بر پایه الکلی و غیرالکلی هستند. ضدعفونی کننده پایه الکلی در واحد شهرضا در حال تولید است و در این شهر و مناطق محروم توسط بسیج دانشجویی توزیع می شود.
وی افزود: یکی دیگر از اقدامات در حال انجام شرکت های دانش بنیان را غربال کردن بیماران اعلام کرد و افزود: مرکز تحقیقات لیزر با همراهی یک شرکت دانش بنیان سه طرح در زمینه ضد عفونی از طریق لیزر، یو وی و اوزون طراحی کرده و به سمت تولید نمونه اولیه در حرکت است.
رئیس دانشگاه آزاد اسلامی واحد اصفهان، ادامه داد: موضوع دیگر غربالگری از طریق دمای بدن است که برای اعتبارات لازم این طرح نیز اقدام شده تا به زودی نمونه اولیه آن ساخته شود.
نجفی تولید کیت تشخیص را از دیگر فعالیت های در حال انجام شرکت های دانش بنیان معرفی کرد و افزود: برای تولید کیت های تشخیص بیماری کرونا تلاش می کنیم تا حوالی اواسط فروردین ماه نمونه تولیدی را برای تست به تهران ارسال کرده و تاییدیه لازم را دریافت کنیم.
تولید مکمل‌های گیاهی برای افزایش سیستم ایمنی بدن
وی تاکید کرد: تاکنون عمده فعالیت ها برای تشخیص و پیشگیری ویروس کرونا بوده و اکنون در واحدهای دانش بنیان دانشگاه آزاد اسلامی اصفهان تلاش می کنیم با تولید مکمل های مناسب سیستم ایمنی بدن را به منظور افزایش مقاومت بدنی تقویت کنیم. این طرح درخصوص مکمل ها و ویتامین دی بر پایه گیاهی است و در مراحل تولید آن هستیم.
رئیس دانشگاه آزاد اسلامی واحد اصفهان در خصوص تمهیدات اندیشیده شده این دانشگاه در پی شیوع کرونا، توضیح داد: پس از اعلام شیوع ویروس کرونا دانشگاه از چند حوزه اقدامات لازم را شروع کرد. یکی از این حوزه ها اداره دانشگاه و برگزاری کلاسها بود که با رصد شرایط، تصمیم گیری ها و هماهنگی های لازم انجام شد تا آسیبی وارد نشود.
نجفی ادامه داد: بخش اداری تقریبا به حالت نیمه تعطیل درآمده و تنها بخش های ضروری فعال هستند. خدمات عمومی دانشگاه نیز به صورت از راه دور یا با اولویت بندی برای بعد از بحران انجام خواهند شد.
40 دانشجوی پرستاری دانشگاه آزاد اصفهان داوطلب درمان مبتلایان به کرونا
وی با تاکید بر لزوم فعالیت های ترویجی، افزود: معاونت علوم پزشکی دانشگاه آزاد اسلامی خوراسگان به صورت حضوری، مجازی، اطلاعیه ها و کلیپ های تهیه شده آموزش های ترویجی را دنبال کرد. همچنین فعالیت های ترویجی خودجوش دانشجویان پرستاری و بسیج دانشجویی در داخل و خارج دانشگاه تولید، بسته بندی، توزیع و عرضه ماسک و مواد ضدعفونی رایگان در مناطق محروم در حال انجام است.
رئیس دانشگاه آزاد اسلامی استان اصفهان از فعالیت دانشجویان پرستاری داوطلب برای کمک رسانی خبر داد و گفت: 40 نفر از دانشجویان پرستاری دانشگاه آزاد اصفهان برای کمک به بیمارستان های مربوط به درمان بیماران مبتلا به کرونا داوطلب شده اند.
انتهای پیام

http://www.sepahannews.ir/fa/News/131221/اجرای-10-طرح-دانش‌بنیان-در-دانشگاه-آزاد-اصفهان-برای-مقابله-با-کرونا
بستن   چاپ