پیام سپاهان
14 هزار و 785 کارجو در کاریابی‌های قزوین ثبت نام کردند
دوشنبه 19 اسفند 1398 - 10:58:43
وزارت رفاه
پیام سپاهان - از ابتدای سال جاری تاکنون 14 هزار و 785 کارجو در کاریابی‌های استان ثبت نام کردند که از این تعداد چهار هزار و 188 جوینده کار زن و 10 هزار و 597 نفر مرد بوده‌اند.

به گزارش روابط عمومی اداره کل تعاون،کار و رفاه اجتماعی استان قزوین، ناصر شفیع آبادی معاون اشتغال اداره تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان قزوین گفت: از ابتدای سال جاری تاکنون 14 هزار و 785 کارجو در کاریابی‌های استان ثبت نام کردند که از این تعداد چهار هزار و 188 جوینده کار زن و 10 هزار و 597 نفر مرد بوده‌اند.
ناصر شفیع آبادی افزود: هم اینک 14 کاریابی در سطح استان مشغول فعالیت هستند که از این تعداد 2 کاریابی در تاکستان، 2 مورد در بویین زهرا، چهار کاریابی در البرز، چهار مورد در قزوین و 2 کاریابی در آبیک مستقر هستند.
وی با تشریح وظایف کاریابی‌ها، اضافه کرد: ثبت نام جویندگان کار، برقراری ارتباط با کارفرما برای اخذ فرصت‌های شغلی، معرفی کارجو به کارفرما و جمع آوری اطلاعات برای اداره تعاون، کار و رفاه اجتماعی از مهمترین وظایف این کاریابی‌ها است.
شفیع آبادی با بیان اینکه امکان صدور مجوز جدید تاسیس کاریابی به دلیل اشباع شدن ظرفیت استان وجود ندارد، اضافه کرد: طبق قانون باید برای هر 30 هزار نفر جمعیت فعال، مجوز یک دفتر کاریابی صادر شود اما با این وجود اداره تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان با در نظر گرفتن ظرفیت شهرک‌های صنعتی استان 2 مجوز جدید کاریابی را در استان صادر کرده است.
وی اضافه کرد: یک اقدام بسیار خوب دیگر در این زمینه، اینترنتی کردن فرایند صدور مجوز کاریابی‌ها و مراکز مشاوره کارآفرینی در پنجره واحد سرمایه گذاری بود تا دیگر نیازی به مراجعه متقاضیان به اداره وجود نداشته باشد و به درخواست آنها به صورت برخط در کوتاه‌ترین زمان پاسخ داده شود.

http://www.sepahannews.ir/fa/News/130552/14-هزار-و-785-کارجو-در-کاریابی‌های-قزوین-ثبت-نام-کردند
بستن   چاپ