پیام سپاهان
95 درصد از گلزار شهدای استان اصفهان ساماندهی شد
دوشنبه 5 اسفند 1398 - 20:47:07
پیام سپاهان - اصفهان_ایرنا_ مدیرکل بنیاد شهید و امور ایثارگران استان گفت: تاکنو 95 درصد از گلزارهای شهدای این استان ساماندهی شده است.

داریوش وکیلی روز دوشنبه در سفر به خور و بیابانک در گفت‌وگو با ایرنا اظهار امیدواری کرد که تا پایان نیمه اول سال آینده 5 درصد باقیمانده گلزار شهدای استان نیز ساماندهی شود.
وی افزود: استان اصفهان دارای 975 گلزار شهید تک مزاری، 2 مزاری و سه مزاری است و بزرگترین مزار شهیدان با بیش از هشت هزار شهید در شهرستان اصفهان واقع است.
وکیلی گفت: یکسان سازی گلزار شهیدان در برنامه های این اداره کل قرار ندارد و هرگونه طرح یکسان سازی هم بر اساس برنامه‌های گذشته انجام شده است.
وی اظهار داشت: در صورتی که در هر محلی هم کار یکسان‌سازی گلزار شهدا انجام شده است، آمادگی لازم برای تبدیل آن به حالت قبلی وجود دارد.
وکیلی بیان کرد: مرمت و بازسازی گلزار شهیدان با هماهنگی خانواده‌های شاهد انجام میشود و رضایت آنها در این زمینه از اهمیت ویژه‌ای برخوردار است.
مدیرکل بنیاد شهید و امور ایثارگران استان اصفهان در ادامه با بیان اینکه استان اصفهان 23 هزار و 500 شهید در جنگ تحمیلی تقدیم انقلاب کرده است، گفت: این استان دارای یکهزار و 189 جانباز بالای 70 درصد و سه هزار و پانصد آزاده سرافراز است.
مدیرکل بنیاد شهید و امور ایثارگران اصفهان، تعداد جانبازان استان را 50 هزار نفر عنوان کرد و گفت: استان اصفهان 6 درصد از جمعیت و 10 درصد از جامعه ایثارگری کشور را در خود جای داده است.
مدیرکل بنیاد شهید و امور ایثارگران استان اصفهان همچنین گفت: 850 هزار برگ سند زندگانی شهیدان استان اصفهان شامل وصیت‌نامه، دست‌نوشته و دفترچه خاطرات شهدا در مرکز اسناد بنیاد شهید نگهداری می شود.
داریوش وکیلی در این سفر با خانواده‌های شهیدان عباس کوهی از شهدای امنیت، معلم شهید علیرضا خسروی و جانباز 70 درصد سید مصطفی موسوی در خور و بیابانک دیدار کرد.
مدیرکل بنیاد شهید و امور ایثارگران استان در سفر یک روزه خود به شهرستان خور و بیابانک ابتدا با حضور در گلزار شهدای شهر خور با آرمان‌های شهیدان تجدید میثاق و سپس از روند بازسازی و ساماندهی گلزار شهدای این شهر دیدن کرد.
دیدار با فرماندار خور و بیابانک و بررسی مشکلات بیمه‌ای و تامین دارو و برخی از مشکلات خانواده شهدا و ایثارگران از دیگر برنامه های کاری امروز مدیرکل بنیاد شهید استان اصفهان در این خطه بود.
در استان اصفهان یکهزار و 200 نفر جانباز بالای 70 درصد، 257 جانباز آسیب نخاعی، سه هزار آزاده، 195 شهید مدافع حرم، 27 شهید حریم امنیت و 50 هزار جانباز جنگ تحمیلی تحت حمایت اداره کل بنیاد شهید هستند.
شهرستان خور و بیابانک 119 شهید والامقام، 175 جانباز و 9 آزاده سرافراز تقدیم انقلاب اسلامی کرده است.
خور و بیابانک با 12 هزار کیلومتر وسعت و 20 هزار نفر جمعیت در 420 کیلومتری شرق مرکز اصفهان واقع است.
برچسب‌ها
خور و بیابانک اصفهان بنیاد شهید و امور ایثارگران

http://www.sepahannews.ir/fa/News/129338/95-درصد-از-گلزار-شهدای-استان-اصفهان-ساماندهی-شد
بستن   چاپ