پیام سپاهان
فریدونشهر و بویین میان دشت در معرض وقوع سیل
دوشنبه 5 اسفند 1398 - 19:41:45
پیام سپاهان - ایسنا/اصفهان کارشناس پیش‌بینی هوای اداره کل هواشناسی استان اصفهان گفت: شهرهای غربی استان از جمله داران، فریدونشهر و به ویژه بویین میان دشت در معرض وقوع سیلاب هستند.

حجت الله علی عسگریان در گفت وگو با ایسنا با اشاره به اینکه در نیمه غربی استان از امشب بارندگی ‎ها آغاز می‌شود، اظهار کرد: فعالیت سامانه بارشی در روز سه‌شنبه (ششم اسفند) شدت می گیرد و به صورت رگبار شدید و بارش باران و برف مناطق مختلف استان به‌ویژه غربی را در بر می‌گیرد که تا چهارشنبه (هفتم اسفند) ادامه خواهد داشت.
وی درخصوص وضعیت فعلی شهر اصفهان گفت: آسمان ابری است و امشب (دوشنبه) بارش کم پیش بینی می شود و فردا احتمال وقوع رعد و برق وجود دارد.
کارشناس پیش‌بینی هوای اداره کل هواشناسی استان اصفهان با بیان اینکه تنها در مناطق غربی استان احتمال وقوع سیلاب وجود دارد، گفت: پیش بینی برای وقوع سیل در غرب استان از امشب آغاز می شود و اوج آن در روزهای سه شنبه و چهارشنبه است.
علی عسگریان با بیان اینکه شهرهای غربی استان از جمله داران، فریدونشهر و به ویژه بویین میاندشت در معرض وقوع این سیلاب هستند، خاطر نشان کرد: بارش باران خوبی در خوانسار و گلپایگان خواهیم داشت، اما اوج باران در فریدونشهر و بویین میان دشت است که این دو شهر را بیشتر در معرض وقوع سیلاب قرار می دهد.
وی با اشاره به اینکه طی 24 ساعت گذشته دمای هوای اصفهان تغییرات چندانی نداشته است، گفت: امروز دمای اصفهان به 19 درجه سانتی گراد بالای صفر رسید و گرم ترین نقطه استان چوپانان با 25 درجه سانتی گراد و سردترین نقطه میمه با دمای 4 درجه سانتی گراد زیر صفر گزارش شده است.
براساس اخطاریه جوی اداره کل هواشناسی اصفهان که روز دوشنبه منتشر شد، روز سه‌شنبه رگبار شدید، باران و برف گاهی با رعد و برق ( 100 تا 140 میلی‌متر) و چهارشنبه، رگبار شدید برف و باران گاهی با رعد و برق ( 30 تا 50 میلی‌متر) در مناطق غربی اصفهان پیش بینی شده است.
هواشناسی اصفهان با صدور این اخطاریه، اثر مخاطره را وقوع سیلاب محلی، سیلابی شدن مسیل ها، آب گرفتگی معابر شهری و جاده ای و اختلال در محورهای مواصلاتی، کاهش دید، ذوب برف و بالا آمدن رودخانه ها محلی اعلام کرد و توصیه‌هایی مانند مدیریت سدها، اتخاذ تمهیدات لازم برای عبور سیلاب احتمالی، فاصله گرفتن از رودخانه ها و مسیل‌ها و اجتناب از سفرهای غیر ضروری را به مردم گوشزد کرد.
/انتهای پیام/

http://www.sepahannews.ir/fa/News/129337/فریدونشهر-و-بویین-میان-دشت-در-معرض-وقوع-سیل
بستن   چاپ